L3 banner media2

O Fakulte

Oznamy Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva

Študijní poradcovia

Študijní poradcovia FSVaZ UKF v Nitre AR 2023/2024

Ošetrovateľstvo

1. ročník denné – PhDr. Zuzana Spáčilová, PhD.

2. ročník denné – PhDr. Ľubica Poledníková, PhD.

3. ročník denné – PhDr. Miroslava Líšková, PhD.

1. ročník externé – PhDr. Dana Zrubcová, PhD.

2. ročník externé – PhDr. Ľuboslava Pavelová, PhD.

3. ročník externé – PhDr. Alica Slamková, PhD.

4. ročník externé – PhDr. Jozefína Mesárošová, PhD.

Urgentná zdravotná starostlivosť

1. ročník denné – PhDr. Dana Brázdilová, PhD.

2. ročník denné – PhDr. Monika Mankovecká, PhD., MPH

1. ročník externé – PhDr. Dana Brázdilová, PhD.

Sociálna práca

1. ročník denné, externé – PhDr. Miroslava Čerešníková, PhD.

2. ročník denné, externé – doc. PaedDr. Miroslav Tvrdoň, PhD.

3. ročník denné, externé – PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.

4. ročník denné, externé – prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.

Aplikovaná sociálna práca

1. ročník denné, externé Mgr. – doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.

2. ročník denné  Mgr. – doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.

2. ročník externé  Mgr. – prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

3. ročník denné, externé Mgr. – Mgr. Miloš Candrák, PhD.

Psychológia

Bakalárske štúdium:

1. ročník denné Bc. – PaedDr. Martina Romanová, PhD.

2. ročník denné Bc. – Mgr. Katarína Baňasová, PhD

3. ročník denné Bc. – Mgr. Jana Uhláriková, PhD.

Magisterské štúdium:

1. ročník denné Mgr. – Mgr. Miriama Hudáková, PhD.

2. ročník denné Mgr. – PaedDr. Erika Jurišová, PhD.

Projekty

Vedeckovýskumné projekty predstavujú zdroj  potrebných finančných prostriedkov na uskutočňovanie výskumných a vývojových činností, na materiálno-technické vybavenie laboratórií a učební a umožňujú  dôležitý výstup v podobe publikačnej činnosti, ktorá ovplyvňuje  kvalifikačný rast pracovníkov ako aj úspešnú reprezentáciu fakulty doma i v zahraničí.

APVV

Analýza bariér prístupu k pracovným príležitostiam pre marginalizované skupiny obyvateľstva: Vybrané regióny Slovenska v sociálno - ekonomickej, geografickej a sociálno - antropologickej perspektívy

APVV-17-0141

Zodpovedný riešiteľ: doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

Doba riešenia:  8/2018 - 6/2022

Pridelené finančné prostriedky k za obdobie rokov 2018-2022:  65 618,- €

Anotácia projektu: Hlavným cieľom projektu je definovať kauzalitu na medzi priestorovou lokalizáciou vrátane podmienok infraštruktúry osídlení marginalizovaných rómskych komunít a priestorovou lokalizáciou pracovných príležitostí. Špecifickým cieľom projektu je identifikovať: i) podmienky v segmente marginalizovanej rómskej populácie vo vybraných troch územiach v znevýhodnených regiónoch vrátane kvalifikačného profilu; ii) lokalizáciu a štruktúru disponibilných pracovných príležitostí v tých istých územiach. Súčasťou výstupov projektu je návrh opatrení pre podporu prístupu marginalizovaných skupín v znevýhodnených regiónoch k trhu práce. Čiastkové ciele projektu sú nasledovné: -analyzovať životné podmienky znevýhodnenej rómskej populácie vo vybraných územiach v znevýhodnených regiónoch, vrátane kvalifikačného profilu, -analyzovať lokalizáciu a typológiu pracovných príležitostí vo vybraných územiach v znevýhodnených regiónoch, - identifikovať geografickú dostupnosť pracovných príležitostí pre marginalizované skupiny obyvateľov vo vybraných územiach v znevýhodnených regiónoch (vrátane dopravnej dostupnosti, modality dopravy, dopravných podmienok, časovej náročnosti, a pod.), -identifikovať kvalifikačnú charakteristiku týchto pracovných príležitostí, -identifikovať sociálne siete marginalizovanej populácie vo vybraných územiach v znevýhodnených regiónoch, ktoré môžu facilitovať alebo brániť prístupu k trhu práce. Projekt naplní uvedené ciele prostredníctvom využitia kvantitatívnych a kvalitatívnych metód, ktorých kombinácia umožní zachytenie spektra dimenzií odlúčenosti marginalizovaných skupín od pracovného trhu. Cieľovými územiami výskumu budú tri prirodzené spádové oblasti okolo troch okresných miest v Košickom a Prešovskom kraji, ktoré budú identifikované v prvej fáze projektu.

 

Jazykové a komunikačné problémy na Slovensku a ich manažment

APVV-17-0254

Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Milan Samko, PhD.

Doba riešenia:  8/2018 - 7/2022

Pridelené finančné prostriedky k za obdobie rokov 2018-2022: 13 012,- €

Anotácia projektu: Plánovaný projekt je zameraný na odkrývanie rôznych typov jazykových a iných – s nimi súvisiacich komunikačných – problémov, ktorým čelia individuálni hovoriaci i celé rečové komunity na Slovensku, so špeciálnym zreteľom na slovenskú ako väčšinovú komunitu, ďalej na maďarskú a rómsku ako menšinové, ale početnejšie komunity, napokon na karpatskonemeckú komunitu ako malú komunitu. V rámci slovenskej komunity sa plánujú skúmať najmä problémy používania spisovnej slovenčiny a nárečí, ďalej jazykové problémy týkajúce sa výučby slovenského jazyka, a to ako vo väčšinovej, tak aj v menšinových komunitách. V prípade menšinových komunít je zámerom skúmať rozličné druhy jazykových a komunikačných problémov a navrhovať spôsoby ich riešenia. Súčasťou predkladaného projektu sú aj teoretické a metodologické otázky skúmania a riešenia jazykových problémov v ich ideologickej podmienenosti, vychádzajúce najmä z teórie jazykového manažmentu a z ďalších teórií problémového manažmentu.

VEGA

VEGA 1/0868/21: Využitie vybraných prvkov systémového prístupu v kontexte profesionálnych rodín

Zodpovedný riešiteľ: doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.

Spoluriešitelia: prof. PhDr. Ján Gabura, CSc., prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD., prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.,  Mgr. Gabriela Šeboková, PhD., Mgr. Nina Jašeková, PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.

Doba realizácie: 1/2021 - 12/2023              

Pridelené finančné prostriedky za obdobie 2021-2022:  10 518 €          

Anotácia: Výskum je zameraný na analyzovanie fungovania vybraných prvkov rodinného systému profesionálnych rodín. Výskumnú vzorku budú tvoriť profesionálni rodičia, ich životní partneri, ich biologické deti a deti umiestnené v profesionálnych rodinách. Pre zber dát bude využitý sebavýpoveďový dotazník, analýza dát bude kvantitatívna. Vnímanie fungovania rodinného systému v oblastiach ako komunikácia, kohézia, adaptabilita a spokojnosť s rodinným fungovaním bude porovnávané medzi výberovými súbormi profesionálnych rodičov, životných partnerov, biologických detí a detí umiestnených v profesionálnych rodinách. Vnímanie fungovania vybraných prvkov rodinného systému bude tiež porovnávané vzhľadom na vybrané sociodemografické charakteristiky profesionálnych rodín. Výsledky výskumu prispejú k spoznaniu fungovania rodinného systému profesionálnych rodín a následnej aplikácii systémového prístupu v intervenciách sociálneho pracovníka pri práci s touto cieľovou skupinou.

 

VEGA 1/0886/21: Nerovnosti vo vzdelávaní a vzdelávacie ambície rómskych detí

Zodpovedný riešiteľ: doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.    

Spoluriešitelia z UKF: doc. PhDr. Rastislav Rosinský , PhD, Mgr. Erik Šatar, Mgr. Zuzana Havírová

Doba realizácie: 1/2021 - 12/2024              

Pridelené finančné prostriedky za obdobie 2021-2022:  14 280 €          

Anotácia: Výskum vzdelávacích ambícií rómskych detí z chudobných a vylúčených komunít.

 

VEGA 1/0534/22: Psychometrické vlastnosti a validita Skríningu psychomotorického vývinu (S-PMV) ako metódy monitoringu na včasné odhalenie vývinových ťažkostí u detí

Zodpovedný riešiteľ: doc. PhDr. Marta Popelková, PhD. PhDr.

Spoluriešitelia: Mgr. PaedDr. Erika Jurišová, PhD., prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD., doc. PhDr. PaedDr. Marta  Zaťková, PhD.,  prof. PhDr. Tomáš Urbánek, PhD., PaedDr. Martina Romanová, PhD., Mgr. Lucia Ráczová, Mgr. Laura Filipčíková

Doba realizácie: 1/2022 - 12/2024              

Pridelené finančné prostriedky:  2022 – 8 734 €

Anotácia: Cieľom predkladaného projektu je poskytnúť poznatky o psychometrických vlastnostiach a validite S-PMV pre 2.-11. preventívnu prehliadku a vymedziť cutt-off skóre, ktoré by umožnilo stanoviť odchýlky od fyziologickej normy s aplikáciou do pediatrickej praxe. Zámerom projektu je porovnať výsledky vyššie uvedených analýz na rozšírenom, reprezentatívnom súbore detí (s predpokladaným počtom 5 000 a viac detí) pre celý set S-PMV pre 2.-11. preventívnu prehliadku s normami vypracovanými na pilotnom súbore slovenských detí (n = 2 710) v roku 2012/2013. Pre vývinový skríning S-PMV11 je cieľom projektu validačná štúdia kovariujúcich premenných: vek (klinický súbor prematúrnych detí), pohlavie, osoba posudzovateľa vývinu (matka, otec, obaja rodiča, iná osoba), overenie kriteriálnej validity výsledkov S-PMV11 a posúdením vývinu a) metodikou „zlatého štandardu“ Bayley Scales of Infant and Toddler Development III., b) klinickým posúdením pediatrom dieťaťa.

 

VEGA 1/0777/22: Individuálne a kolektívne zmocnenie obyvateľstva marginalizovaných sídiel v oblasti terénnej a komunitnej sociálnej práce

Zodpovedný riešiteľ: prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.

Spoluriešitelia: PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.

Doba realizácie: 1/2022 - 12/2024              

Pridelené finančné prostriedky:  2022 – 5 060 €

Anotácia: Projekt sa zameriava na skúsenosti prijímateľov a poskytovateľov sociálnych služieb so zmocnením (klientov a sociálnych pracovníkov). Empowerment/Zmocnenie sa v projekte definuje ako prístup, pri ktorom sociálny pracovník nerieši nepriaznivú sociálnu situáciu klienta sám, ale za jeho aktívnej účasti, a tak predchádza diskriminácii a prispieva k egalitárstvu klienta s majoritnou skupinou v spoločnosti. „Ak je sociálna spravodlivosť dušou sociálnej práce, tak empowerment (zmocnenie) je jej srdcom“ (DuBois a Miley 2011) . Hlavným cieľom projektu preto je: * preskúmať koncept zmocnenia v komunitnej práci s marginalizovanými skupinami a zraniteľnými skupinami obyvateľstva v SR a v medzinárodnom porovnaní Pre tieto oblasti formulujeme nasledovné výskumné otázky a čiastkové ciele: * Aké informácie majú sociálni pracovníci, sociálne pracovníčky o koncepte zmocnenia? * Aké praktické skúsenosti majú sociálni pracovníci, pracovníčky s konceptom zmocnenia pri spolupráci s klientom z marginalizovaných skupín? * Aké informácie majú prijímatelia/prijímateľky sociálnych služieb (pozn. Zákon o sociálnych službách č.448/2008 definuje sociálnu službu aj ako zachovanie, obnovu alebo rozvoj fyzickej osoby viesť samostatný život a podporu jej začlenenia sa do spoločnosti) o možnosti spolurozhodovania? * Aké skúsenosti so spoluúčasťou majú prijímatelia/prijímateľky sociálnych služieb? Medzinárodnú komparáciu plánujeme uskutočniť zameraním sa na dve cieľové skupiny výskumu. Jednou sú klienti, obyvatelia sociálne vylúčených spoločenstiev; utečenci so zdravotným postihnutím (Česká republika, Nórsko); utečenci (Nemecko, Švédsko) a ich skúsenosti s konceptom. Druhú skupinu tvoria terénni sociálni pracovníci/poskytovatelia sociálnych služieb, manažéri a pracovníci neziskových organizácií a ich pohľad na danú problematiku. Ambíciou výskumného tímu je pre aplikačnú prax terénnej a komunitnej sociálnej práce vytvoriť manuál s presným metodickým postupom práce v oblasti individuálneho a kolektívneho zmocnenia. 

KEGA

Implementácia ošetrovateľských intervencií do multimediálnych technológií v príprave sestier 2

KEGA 022UKF-4/2020

Zodpovedný riešiteľ: doc. PhDr. Alexandra Archalousová, PhD.

Doba riešenia: 05/2020-12/2022

Pridelené finančné prostriedky za obdobie 2021-2022:  48 017 €

Anotácia: Projekt nadväzuje na ukončený projekt 018UKF-4/2016 úspešne riešený v rokoch 2016-18, ktorý zahájil využitie validovaných ošetrovateľských intervencií ako multimediálnych informačných technológií v pregraduálnej príprave sestier na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Projekt otvára originálne využitie medzinárodných štandardizovaných technológií v oblasti klasifikačných systémov ošetrovateľských intervencií Nursing Interventions Classification (ďalej len NIC) v nadväznosti na klasifikačné systémy North American Nursing Diagnoses Association (ďalej len NANDA) a Nursing Outcomes Classification (ďalej len NOC). Je ďalšou inováciou a internacionalizáciou obsahu odbornej teoretickej a praktickej prípravy sestier prostredníctvom využitia efektívnych výukových, učebných a hodnotiacich stratégií v súlade so zásadami vzdelávania dospelých. Realizácia bude prebiehať prostredníctvom aktívneho vyhľadávania najnovších informácií vo vzťahu k ošetrovateľským intervenciám NIC, ich validácii v klinickej praxi, analýzy a usporiadaní výsledkov výskumu smerujúcich k výstupným kompetenciám zo študijného programu sestier.

ERASMUS +

Program Erasmus+ ponúka množstvo príležitostí v Európe v oblasti vzdelávania, odbornej prípravy, mládeže a športu. Program disponuje unifikovanou štruktúrou pozostávajúcou z troch „kľúčových akcií“, alebo oblastí. Kľúčová akcia 1 (Vzdelávacia mobilita jednotlivcov), Kľúčová akcia 2 (Spolupráca v oblasti inovácií a výmena osvedčených postupov), Kľúčová akcia 3 (Podpora reformy politiky)

Kľúčová akcia 2 (Spolupráca v oblasti inovácií a výmena osvedčených postupov)

Projekty financované v rámci kľúčovej aktivity 2:

A new agenda for nurse educator education in Europe

ERASMUS +  KA 203-B6EB2CF6

Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Dana Zrubcová, PhD. 

Doba riešenia: 9/2020 - 8/2023

Pridelené finančné prostriedky za obdobie rokov 2020-2022: 21 908,- €

Anotácia: The aim of this project is to develop and promote nurse educators’ and educator candidates’ academic health pedagogical education and training to meet and adapt the global health needs to their teaching and utilize the digital technology in their teaching by organizing common education to them and evaluate the impact of this education on educators’ competence.International cooperation: University of Turku, University of Eastern Finland, Kuopio, Finland; Humboldt-Universität, Berlin, Germany; Unviersity of Malta; Unviersity of Edinburgh, Scotland; Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona, Spain

 

Roma - Narrowing the Gap and Aiding Integration

ERASMUS+   2019-1 -KA201-061564

Zodpovedný riešiteľ: PhDr.  Miroslava Čerešníková, PhD.

Doba riešenia:  9/2019 - 8/2021

Pridelené finančné prostriedky za obdobie rokov 2019-2022: 6 645,80 €

Anotácia: Tento projekt sa zameriava na výmenu osvedčených postupov a spoluprácu s cieľom zlepšiť integráciu a úspech rómskych študentov vo Veľkej Británii, Španielsku a na Slovensku. Podľa výsledkov predchádzajúceho projektu ERASMUS+ Práva Rómov, len málo rómskych študentov pokračuje v ďalšom a vyššom vzdelávaní. Tento stav je spôsobený čiastočne diskrimináciou a nedostatočnými ašpiráciami Rómov. Cieľom tohto projektu je spojiť organizácie, ktoré pracujú na zlepšení výsledkov a ašpirácií Rómov na rôznych stupňoch vzdelávania a v rôznych kontextoch, aby sa mohli učiť jeden od druhého o iniciatívach, ktoré fungujú, a tiež o zlepšení poskytovania služieb v každej participujúcej krajine. Do riešenia projektu je zapojená Akadémia kráľovnej Kataríny (UK), Ústav romologických štúdií FSVaZ UKF (SK) a CampusRom (E).

 

Sociálna práca

V oblasti sociálnej práce sa výskum zaoberá:

  • výskum chudoby a sociálneho vylúčenia
  • výskum sociálnych sietí marginalizovaných skupín obyvateľov
  • výskum dostupnosti pracovného trhu pre marginalizované skupiny obyvateľov
  • výskumy kvality sociálnych služieb
  • výskumy kvality života cieľových skupín sociálnej práce
  • výskum systémového prístupu v kontexte profesionálnych rodín

 

fsvaz prijimacie konanie siva

Kalendár udalostí

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!
Žiadne udalosti na zobrazenie

Kontaktné informácie

Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Kraskova 1, 949 01, Nitra

tel: +421 37 6408 751

Študijné oddelenie
tel: +421 37 6408 757