Hodnotenie vzdelávania študentmi
Hodnotenie vzdelávania 2022/2023
Hodnotenie vzdelávania 2021/2022
Hodnotenie vzdelávania 2020/2021
Hodnotenie vzdelávania 2019/2020
Hodnotenie vzdelávania 2018/2019
Hodnotenie vzdelávania 2017/2018
Hodnotenie vzdelávania 2022/2023
Hodnotenie vzdelávania 2021/2022
Hodnotenie vzdelávania 2020/2021
Hodnotenie vzdelávania 2019/2020
Hodnotenie vzdelávania 2018/2019
Hodnotenie vzdelávania 2017/2018
Študijný odbor: | Psychológia |
Forma štúdia: | denná |
Dĺžka štúdia: | 2 roky |
Garant: | prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD. |
Získaný titul: | Magister (Mgr.) |
Pracovisko: | Katedra psychologických vied |
Informácie: | Poď k nám študovať Psychológiu |
Absolvent získa teoretické poznatky a praktické zručnosti z oblasti všeobecných, špeciálnych a aplikovaných psychologických disciplín, a tiež z oblasti psychologickej diagnostiky a metodológie. Získané vedomosti a zručnosti sú relevantné pre prax v špecializovaných psychologických odboroch (najmä klinická a poradenská psychológia, pedagogická a školská psychológia, organizačná a pracovná psychológia) a pre oblasť psychologického výskumu (je schopný kriticky hodnotiť aktuálny výskum, dizajnovať, realizovať a prezentovať náročnejší výskum vo všetkých jeho fázach), uplatnenie absolventa na pozícii psychológa.
Absolvent má odborné vedomosti, zručnosti a osobnostné kvality, ktoré je schopný uplatňovať na primeranej profesionálnej úrovni na pracovnej pozícii psychológa v rôznych oblastiach poradenskej, klinickej, pracovnej a organizačnej psychológie.
Svoje štúdium v zahraničí môžeš absolvovať na jednej z našich partnerských univerzít a vysokých škôl. Vyberať si môžeš z ponuky podľa oblasti, ktorú študuješ. Ak ťa ponuka zaujala, tak kontaktuj koordinátora na svojej katedre. Zoznam koordinátorov tu.
Bilaterálne dohody 0913 Ošetrovateľstvo
Katedra ošetrovateľstva
CZ |
||
CZ |
|
|
CZ |
|
|
CZ |
|
|
CZ |
||
CZ |
|
|
PL |
|
|
CZ |
||
CZ |
Bilaterálne dohody 0912 Medicína
Katedra urgentnej medicíny a klinických disciplín
CZ |
|
|
CZ |
|
Bilaterálne dohody 0923 Sociálna práca a poradenstvo
Ústav romologických štúdií
DK |
||
CZ |
|
|
PL |
|
|
CZ |
|
|
HU |
|
|
CZ |
|
|
GR |
||
UNIWERSYTET PEDAGOGICZNY IM.KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W KRAKOWIE |
PL |
|
Katedra sociálnej práce a sociálnych vied
DE |
||
AT |
||
AT |
||
NL |
||
BE |
||
DE |
||
DE |
||
BE |
||
DE |
||
CZ |
||
PL |
|
|
DK |
|
|
NL |
||
IT |
||
CZ |
|
|
CZ |
|
|
NO |
|
Bilaterálne dohody 0313 Psychológia
Katedra psychologických vied
Viac info tu
Študijní poradcovia FSVaZ UKF v Nitre AR 2023/2024
Ošetrovateľstvo
1. ročník denné – PhDr. Zuzana Spáčilová, PhD.
2. ročník denné – PhDr. Ľubica Poledníková, PhD.
3. ročník denné – PhDr. Miroslava Líšková, PhD.
1. ročník externé – PhDr. Dana Zrubcová, PhD.
2. ročník externé – PhDr. Ľuboslava Pavelová, PhD.
3. ročník externé – PhDr. Alica Slamková, PhD.
4. ročník externé – PhDr. Jozefína Mesárošová, PhD.
Urgentná zdravotná starostlivosť
1. ročník denné – PhDr. Dana Brázdilová, PhD.
2. ročník denné – PhDr. Monika Mankovecká, PhD., MPH
1. ročník externé – PhDr. Dana Brázdilová, PhD.
Sociálna práca
1. ročník denné, externé – PhDr. Miroslava Čerešníková, PhD.
2. ročník denné, externé – doc. PaedDr. Miroslav Tvrdoň, PhD.
3. ročník denné, externé – PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.
4. ročník denné, externé – prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.
Aplikovaná sociálna práca
1. ročník denné, externé Mgr. – doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.
2. ročník denné Mgr. – doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.
2. ročník externé Mgr. – prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.
3. ročník denné, externé Mgr. – Mgr. Miloš Candrák, PhD.
Psychológia
Bakalárske štúdium:
1. ročník denné Bc. – PaedDr. Martina Romanová, PhD.
2. ročník denné Bc. – Mgr. Katarína Baňasová, PhD
3. ročník denné Bc. – Mgr. Jana Uhláriková, PhD.
Magisterské štúdium:
Univerzita Konštantína Filozofa
Kontakt
Oddelenie pre medzinárodné vzťahy
Tr. A. Hlinku 1
949 01 Nitra
Úradné hodiny pre študentov
pondelok - streda: 8:30 - 11:00 h
Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva UKF
Fakultná koordinátorka
PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.
Prodekanka pre vonkajšie vzťahy a rozvoj
Katedroví koordinátori
Katedra psychologických vied
PaedDr. Mgr. Erika Jurišová, PhD.
Katedra sociálnej práce a sociálnych vied
PhDr. Miroslava Čerešníková, PhD.
Ústav romologických štúdií
Katedra ošetrovateľstva
Mgr. Mária Semanišinová (Koordinátorka programu LLP Erasmus)
Katedra klinických disciplín a urgentnej medicíny
Zoznam členov Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania na FSVaZ, vymenovaných dekanom FSVAZ UKF v Nitre dňa 7. 6. 2023:
prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD. – predseda
PhDr. Jozefína Mesárošová, PhD. – podpredsedníčka
Mgr. Jana Turzáková, PhD. – podpredsedníčka
Členovia stálej komisie pre študijný odbor Psychológia:
PaedDr. Martina Romanová, PhD. - zástupkyňa zamestnaneckej časti
Mgr. Rastislav Duriš – zástupca externých zainteresovaných strán
Barbara Faragóová – zástupkyňa študentov
Členovia stálej komisie pre študijný odbor Sociálna práca:
PaedDr. Katarína Minarovičová, PhD. - zástupkyňa zamestnaneckej časti
PhDr. Mária Kóšová – zástupkyňa externých zainteresovaných strán
Bc. Viktória Zupková - zástupkyňa študentov
Členovia stálej komisie pre študijný odbor zdravotnícke vedy a ošetrovateľstvo:
PhDr. Ľuboslava Pavelová, PhD. - zástupkyňa zamestnaneckej časti
Mgr. Miloš Čakloš – zástupca externých zainteresovaných strán
Jakub Smital – zástupca študentov
Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality VŠ vzdelávania FSVaZ
Smernica 01/2021 Posuzdovanie žiadostí o akreditáciu
Smernica 02/2021 Systém riadenia kvality FSVaZ
Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality VŠ vzdelávania FSVaZ
Smernica 01/2021 Posuzdovanie žiadostí o akreditáciu
Smernica 02/2021 Systém riadenia kvality FSVaZ
PODMIENKY PRIJÍMACIEHO KONANIA NA DOKTORANDSKÉ ŠTÚDIUM
Mgr. Lucia Píšová (psychologička v psychiatrickej nemocnici)
„Hneď po ukončení štúdia som sa zamestnala ako školský psychológ, aktuálne pôsobím ako psychológ v psychiatrickej nemocnici. Získané vedomosti a zručnosti počas štúdia som zúročila ako v prvom, tak v súčasnosti aj v druhom zameraní. Oceňujem odbornosť a prístup prednášajúcich, ktorý bol v duchu nielen odbornej, ale aj kolegiálnej atmosféry. Okrem iného, pre mňa osobne, prínosné bolo počas semestrov aj postupné praktické predstavenie jednotlivých psychoterapeutických smerov konkrétnymi psychoterapeutmi, vďaka čomu som si už ako študent dokázala lepšie nastaviť svoje ďalšie smerovanie v prípade voľby psychoterapeutického výcviku. Absolvovanie štúdia psychológie na KPsV UKF v Nitre hodnotím pozitívne. Keďže som mala predtým ukončené aj pedagogické vzdelanie, utvrdilo ma v tom, že chcem v povolaní psychológa pokračovať a aktívne sa mu naďalej venovať".
Mgr. Martina Kosecová (psychologička v rodinnej poradni)
„Štúdium na FSVaZ mi prinieslo 5 rokov nie len krásneho študentského života a pevné priateľstvá, ale rovnako aj pevné základy, ktoré boli nosné pri mojich pracovných začiatkoch a umožnili mi rýchlejšie zorientovanie sa vo svete práce psychológa. Ako absolvent, potrebujete promptne všetky tie základy oprášiť a vďaka nim vyvážiť ešte neveľkú prax. Aj preto som vďačná za vedomostnú výbavu, s akou som z tejto fakulty odchádzala. Tie roky na fakulte považujem za nosné v mojom živote, kedy sa vo veľkej miere formovala moja osobnosť, hodnoty i kritické myslenie. Zo štúdia dodnes spomínam na zážitkové skupiny, ktoré zanechali vo mne tie “AHA” momenty zažité priamo na sebe, ktoré narozdiel od naučených vecí, len tak z hlavy nevyprchajú a sprevádzajú ma aj počas ďalšieho profesijného pôsobenia. Takáto možnosť sebaskúsenostných zážitkov a ochutnávky rôznych psychologických smerov, bola na tejto fakulte jedinečnou a myslím, že aj závideniahodnou. Nadobudnutý rozhľad bol ich neodmysliteľnou pridanou hodnotou. Rovnako by som vyzdvihla prístup vyučujúcich a ich osobitosť v tom, ako dokázali podnietiť v študentovi bádateľa, ktorý neprijíma veci bez dôkladného kritického filtra. Vo veľkej miere prispeli k môjmu obohateniu po stránke vedomostnej, ale ich výnimočnosť spočívala najmä v snahe priblížiť sa ľudskosťou, ochotou pomôcť a to najdôležitejšie, v schopnosti nasmerovania študenta k sebarozvoju".
Mgr. Alexandra Kopečná (služobná psychologička MV SR)
„Moja práca sa z väčšej časti týka psychodiagnostickej činnosti. Bez praktických a veľmi kvalitne spracovaných poznatkov, ktoré som nadobudla na seminároch psychodiagnostiky by bolo moje fungovanie určite omnoho zložitejšie a náročnejšie. Taktiež za veľkú výhodu pokladám hodiny forenznej psychológie, ktoré ma vo veľkej miere utvrdili v tom, akým smerom by som sa chcela ďalej uberať. Veľmi nápomocné pre ujasnenie môjho ďalšieho smerovania boli aj niektoré druhy zážitkových skupín, ktoré som v rámci štúdia na KPSV absolvovala. Naučili ma trpezlivosti a poskytli mi vhľad do toho, ako prebiehajú skupinové sedenia s klientmi, ktoré sú taktiež neoddeliteľnou náplňou mojej práce".
Mgr. Dominika Ďuriačová (Psychologička UPSVaR)
„Oceňujem hlavne úroveň odborných vedomosti, ktoré poskytovala škola študentom. Vytvorila kvalitný pilier teoretických základov potrebných pre každú oblas psychologického uplatnenia. Mali sme možnosť čerpať informácie a poznatky zo skúsenosti mnohých prednášajúcich a ich praxe. Odborne obsadenie školy bolo široko zamerané, čím študentom nielen rozširovalo obzory, ale prezentovalo možnosti ďalšieho praktického uplatnenia".
Bc. Lukáš Brož - zdravotnícky záchranár, regionálny vedúci pre región Poprad a Martin, Záchranná služba Košice
„Som absolvent študijného odboru Urgentná zdravotná starostlivosť (UZS) na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva v Nitre, štúdium som ukončil v roku 2014. Moje rozhodnutie študovať UZS v Nitre som nikdy neoľutoval, ba naopak som šťastný, že som sa tak rozhodol. Štúdium v Nitre mi dalo do života veľa. Spoznal som veľa úžasných ľudí skrz profesorov, doktorov, spolužiakov atď. Štúdium mi dalo veľa po teoretickej aj praktickej stránke. Po škole som mal ihneď možnosť pracovať v Nitre, v Poprade, aj v zahraničí. Nitrianska fakulta má skvelé meno a o absolventov je po škole veľký záujem. Štúdium na fakulte je síce náročne, ale o to ľahšie potom zúročíte v praxi, čo ste sa naučili. Na školu mám len tie najlepšie spomienky, ak by som si mal vybrať znova, tak jednoznačne – UKF v Nitre“!
Bc. Dušan Sopoliga, zdravotnícky záchranár RZP/RLP ZZS ZaMED, Referent vzdelávania ZZS ZaMED;
ALS Provider (Inštruktor) - Advanced Life Support,; PHTLS (Inštruktor) - Pre-Hospital Trauma Life Support; ASLS - Advanced Stroke Life Support; STOPtheBLEED (Inštruktor); USG kurz
„Erudovaní pedagógovia s dlhoročnou praxou. Moderné vybavenie katedry pre možnosť simulačnej výučby. Kladne hodnotím obsah predmetov, ktoré odpovedajú aktuálnym požiadavkám praxe zdravotníckeho záchranára, napríklad Akútna kardiológia, ktorú vedú odborníci vo svojom odbore.
Výhodou je prax vo FN Nitra ako koncového zdravotníckeho zariadenia, kde si študenti prejdú bohatou škálou oddelení, dokonca prax v špecializovaných pracoviskách ako Kardiocentrum Nitra.
Neskoršia odborná prax vo výjazdových skupinách ZZS ponúka celé spektrum typov posádok od RZPs, RZP až po RLP posádky, dokonca s prítomnosťou viacerých poskytovateľov. Táto výhoda ponúka budúcim záchranárom prehľad v priereze štátnych a súkromných poskytovateľov. Podstatným benefitom je personálne obsadenie výjazdových skupín v blízkosti Nitry, kde nájdete mladý, perspektívny personál s chuťou odovzdávať svoje vedomosti svojim nasledovníkom.
Nemôžem opomenúť Univerzitu Konštantína Filozofa. Je to univerzita s bohatou históriou, dynamickým študentským životom, ktorý ponúka možnosť vyžitia. Počas akademického roka univerzita ponúka mnohé spoločenské, športové akcie, kde si vedia študenti oddýchnuť od kníh,
PhDr. Martin Ballay, MPH, námestník pre ošetrovateľskú starostlivosť Nemocnica s poliklinikou Sv. Lukáša Galanta, a.s.
„V rámci histórie katedry som v minulosti patril doslova k prvým absolventom, ktorí mali možnosť študovať ošetrovateľstvo v dennej forme. Život ma naučil, že nie je úplne podstatné kde sa proces odohráva, ale kto ho tvorí a vykonáva. Platí to samozrejme aj pre vzdelávací proces. Katedra ošetrovateľstva prešla od mojich študentských čias mnohými zmenami, ktoré ju kvalitatívne posunuli dopredu. Najdôležitejšie však je, že na nej dodnes stále pôsobia ľudia, schopní formovať nie len absolventov, ale i svojich nástupcov, čím bude kvalita vzdelávania zabezpečená, ale aj trvalo udržateľná. Vždy som a budem hrdý na to, že som tu študoval".
Mgr. Veronika Kollárová, pracovné zaradenie- sestra Urgentný príjem FN Nitra, sestra Oddelenie anestéziológie a intenzívnej medicíny ŠN sv. Svorada Zobor
„Doštudovaním bakalárskej dennej formy štúdia na univerzite v rodnom meste Nitra mi predostrelo viaceré možnosti, jednou z nich bolo zaradiť sa do pracovného kolektívu na Urgentom prijíme vo Fakultnej nemocnici v Nitre a tiež na oddelení Anestéziológie a intenzívnej medicíny v Špecializovanej nemocnici sv. Svorada Zobor, kde je práca veľmi náročná. Práve vďaka vzdelávaniu na UKF mala uľahčenú integráciu do ošetrovateľských činností na pracoviskách, kde viem využiť do detailov nadobudnuté poznatky zo vzdelávania, najmä kvôli kvalifikovanému a empatickému tímu pedagógov, ktorí sa nám venovali a ukázali nám ako pretvoriť teóriu do praxe, aj tým, že sme boli vždy počas vzdelávacieho procesu motivovaní a nabádaní cez mnohé kreatívne cvičenia, úlohy, seminárne práce k docieleniu efektívneho spojenia pre môj každý deň v práci. Pedagógovia v mojom odbore mi vyformovali pevnejšiu pôdu pod nohami pre môj ďalší rozvoj, za čo som im veľmi vďačná a som pyšná, že som mohla byť aj ja absolventkou Ošetrovateľstva v Nitre. Pohnutou dobou výuka v tomto odbore veľmi napreduje aj dodnes, presviedčajú ma o tom budúci absolventi, ktorí si vykonávajú prax v oboch nemocniciach, v ktorých pracujem a pri každom stretnutí s nimi si rada zaspomínam a pripomeniem si, aké boli moje študentské časy. Tiež ich motivujem a uisťujem, že vzdelávanie na UKF v odbore Ošetrovateľstvo je to najlepšie, ktoré si mohli vybrať“.
Mgr. Michal Pražák, manažér dennej zmeny, Chirurgická klinika, FN Nitra
„Od útleho detstva som sníval o tom, čo chcem v živote robiť. V roku 2009 som si svoj sen začal plniť štúdiom Ošetrovateľstva na FSVaZ UKF v Nitre. Aj dnes po jedenástich rokoch od ukončenia bakalárskeho štúdia a ôsmych rokoch od ukončenia magisterského štúdia na tejto fakulte, môžem konštatovať, že to boli najkrajšie roky môjho života a som hrdý na to, že som študoval práve tu. Už vtedy sa nám dostávalo kvalitného vzdelávania, profesionality a ľudskosti zo strany vyučujúcich a nakoľko dodnes úzko spolupracujeme v rámci praktickej výučby na našom oddelení a sú z nás skvelí priatelia, môžem s určitosťou povedať, že úroveň vzdelávania v odbore ošetrovateľstvo na tejto fakulte napreduje, kráča s dobou, tak ako rastú aj nároky na samotné povolanie sestry a do života posiela kvalitne pripravených absolventov. Pevne verím, že naša spolupráca bude aj naďalej pokračovať, že vzdelávanie sa bude na tejto katedre naďalej rozvíjať a obnovia sa aj ďalšie študijné programy v tomto odbore.
Každému, kto má záujem o povolanie sestry, môžem teda štúdium na tejto fakulte len odporučiť!“
Bc. Hamarová Monika, sestra, Chirurgická klinika, FN Nitra
„Nie je to až tak dávno čo som mala tú česť stať sa absolventkou na vašej univerzite. Som Vám za to veľmi vďačná. Tato univerzita bola v mojom živote veľkým prínosom. Však aj vďaka nej a vedomosťami nadobudnutými na katedre ošetrovateľstva môžem teraz vykonávať povolanie ktoré ma napĺňa. Verím že táto katedra "vychová" ešte veľa dobrých sestier ktoré budú túto prácu milovať minimálne tak ako ja. Ďakujem celému kolektívu za vzdelávanie ktoré bolo na úrovni a pripravilo nás na prácu ktorá je náročná ale svojím spôsobom tak krásna.“
Mgr. Eva Kuklová, sestra COS a CS , FN Nitra
„Pri štarte do života majú všetci stanovené svoje ciele. Nemusela som dlho rozmýšľať a už v mladom veku mi bolo jasné, že cesta po ktorej sa chcem vydať vedie k človeku / k chorému človeku - pomoc, podpor , pochopenie. Po absolvovaní SZŠ som sa rozhodla v roku 2009 nastúpiť na štúdium v odbore Ošetrovateľstvo na UKF. Prirodzené však boli obavy aj strach , čo ma čaká. Po 3 rokoch štúdia a získania titulu Bc. mi boli odmenou nadobudnuté skúsenosti ktoré nám s láskou a porozumením odovzdávali vyučujúci na profesionálnej úrovni, ale aj ich ľudský prístup. Pozitívne skúsenosti a chuť napredovať mi boli motívom v pokračovaní štúdia . Ako dieťa som pochopila, že dom stojí na základoch a dnes viem že múdrosť aj na vzdelaní. Preto moje veľké ďakujem patrí práve FSVaZ , všetkým vyučujúcim , ktorí stále napredujú vo vzdelávaní budúcich sestier a neraz sa pasujú s problémami dnešnej neľahkej doby. Vždy s láskou a hrdosťou prezentujem, že som absolventka FSVaZ v odbore , ktorý je tak nenahraditeľný, krásny a najmä potrebný. V odbore Ošetrovateľstvo!“
Valéria Saly Brathová, odberová sestra NTS SR NR
„Existuje veľa povolaní no menej poslaní. Povolanie sestra je poslaním pre ľudí s ochotou pomáhať, pokorou, láskou k druhým. Nesie v sebe veľa vnútornej sily, zrelosti a múdrosti. Je známe že človek je dospelý v 18-tom roku života. No myslím že u väčšiny to tak nie je. Človek dozrieva vekom ale i skúsenosťami a životnými rozhodnutiami. Môj ciel v detskom i pubertálnom veku bolo stať sa sestrou. Na pôde UKF, FSVaZ som strávila 5 rokov. Môžem vyhlásiť, že spomínane roky zo mňa urobili dospelého človeka. Študovali sme mnoho kníh, prečítali tisíce definícii, počúvali desiatky prednášok. Teória však sestru nespraví sestrou. Pre mňa bola vždy praktická výučba tou kľúčovou. Naučila ma čo je šťastie (keď sa pacientovi splní to jedine prianie v živote byť zdravým), čo je súcit (keď si študent vypočuje ťažké príbehy pacienta o tom ako bojuje s ochoreniami a niekedy i sám so sebou), starostlivosť (keď človeka nestačí len ošetriť ale i posilniť duševné zdravie) odhadnúť mnoho situácii a zvážiť ako konať, promptne reagovať...... A mnoho ďalšieho, čo sa do mojej „recenzie“ nezmesti... Dnes pracujem ako sestra v transfúznej službe. Bohatstvo, ktoré som získala na pôde FSVaZ zužitkujem denno denne.“
Mgr. Karina Andrášiková, terénna sociálna pracovníčka a projektová manažérka v OZ Mládež ulice
„Existuje zopár vecí v živote, ktoré z vás zaručene vytesajú človeka, ktorý o sebe veľa premýšľa, učí sa od druhých, chce na sebe pracovať a „nenecháva si“ seba iba pre seba. Práca s ľuďmi takou vecou je. Zámerne hovorím práca s ľuďmi a nie pre ľudí, pretože sociálna práca je o partnerstve s klientom. Sprevádzate ho životom, aj vo chvíľach kedy mu nie je najľahšie, vzájomne do seba vkladáte dôveru, že takéto chvíle sa dajú zvládnuť a prekonať. Takýto profesionálny vzťah nesie so sebou obrovské množstvo emócií, zážitkov, spoločného prekonávania prekážok. To stojí veľa síl a námahy a nikdy úplne neviete, ako to dopadne. Celkom dobrodružstvo, nie? Zároveň je to však dar – nie každý má možnosť sprevádzať človeka istým úsekom jeho života s pridanou hodnotou spoločného riešenia náročnej (ale aj radostnej) situácie, s využitím toho, čo sme sa naučili v škole aj v živote. Kvalitne robená sociálna práca takýto dar ponúka, a preto som vďačná, že ho ponúkla aj mne.“
Mgr. Mária Konceková, sociálna poradkyňa a fundraiserka Spoločnosť priateľov detí z detských domovov Úsmev ako dar, pobočka Nitra
„Štúdium sociálnej práce na FSVaZ UKF v Nitre ma posunulo ako človeka. Veľa som si vzala z hodín praxe, predmetov o rodine, práve, ale tiež sociálnopsychologických výcvikov. Záleží na každom, čo si bude chcieť zo štúdia odniesť. Ja som sa stala citlivejšia k problémom druhých, a zároveň som sa naučila viac si vážiť sama seba. A to, čo som si odniesla, je "pomoc k svojpomoci", že druhému môžeme pomôcť len vtedy, keď si aspoň trochu chce pomôcť aj on sám.“
Mgr. Nikoleta Lakatosová, sociálna pracovníčka v Ambulancii pre výkon opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately
„Vďaka prvotriednym odborníkom a skvelým ľuďom, kolegom mám na štúdium krásne spomienky. Prohumánny prístup a obrovská empatia našich učiteľov nás viedla celým štúdiom až do úspešného konca.“
Mgr. Vladena Kunská, vedúca sociálneho úseku - ZSS Svetlo, Olichov
„K sociálnej práci treba mať vzťah a brať ju nie ako povolanie, ale poslanie. Je to krásna práca, ktorá sa nevykonáva len v kancelárii a pri počítači, ale je to práca s ľuďmi. Prácu v sociálnej oblasti vykonávam viac ako 10 rokov. Štúdiom sociálnej práce som získala schopnosť aplikovať riešenia sociálnych situácií v súlade s praktickými i teoretickými poznatkami. V práci využívam rôzne metódy a prostriedky v oblasti sociálnej práce. Ich implementovanie v rámci terapeutických skupín a práce s jednotlivcami, konkrétne v zariadení sociálnych služieb prácou s prijímateľmi sociálnych služieb s rôznymi psychickými i psychiatrickými problémami. Štúdiom som spoznala samú seba, svoje silné a slabé stránky, posunula som sa osobnostne , ale i pracovne.“
Študijný odbor: | Psychológia |
Forma štúdia: | denná |
Dĺžka štúdia: | 3 roky |
Garant: | prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD. |
Získaný titul: | Bakalár (Bc.) |
Pracovisko: | Katedra psychologických vied |
Informácie: | Poď k nám študovať psychológiu |
Absolvent získa teoretické poznatky zo základných a aplikovaných psychologických disciplín, ktoré primárne smerujú k poznaniu jednotlivca (prípadne psychologických aspektov jeho správania a prežívania v rámci malých sociálnych skupín). Získava poznatky z oblasti psychologickej diagnostiky a metodológie. Nadobudne praktické zručnosti v oblasti používania psychologických metód, osvojí si základné princípy diagnostiky a hodnotenia v základných špecializáciách (klinická, pedagogická, školská, poradenská, pracovná a organizačná psychológia). Je schopný navrhnúť dizajn jednoduchého výskumného plánu a realizovať ho.
Hlavnou cieľovou oblasťou uplatnenia absolventa – psychológa bakalára je profesijná realizácia v pozícii asistenta absolventa druhého stupňa vysokoškolského štúdia psychológie. Nachádza uplatnenie na pracovno-funkčných miestach s aplikačným využitím v oblastiach hospodársko-spoločenského života a v rámci pracovno-funkčných miest v organizáciách rôznorodého zamerania (technické, ekonomické, inžinierske, obchodné, vedecké, zdravotnícke, kultúrne a iné).
Študijný odbor: | Sociálna práca |
Forma štúdia: | denná / externá |
Dĺžka štúdia: | 2 roky / 2 roky |
Garant: | prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD. |
Získaný titul: | Magister (Mgr.) |
Pracovisko: | Katedra sociálnej práce a sociálnych vied |
Informácie: | Poď k nám študovať Aplikovanú sociálnu prácu |
Magisterské vzdelávanie sociálnej práce zabezpečujeme v súlade s odporúčaniami Medzinárodnej asociácie škôl sociálnej práce (IASSW) a ďalšími medzinárodnými smernicami, vrátane Európskeho kvalifikačného rámca. Druhý stupeň vysokoškolského vzdelávania v odbore Sociálna práca poskytuje študentovi vedomosti, zručnosti a kompetencie v oblasti práce a riadenia v inštitúciách verejnej správy a tiež v organizáciách poskytujúcich sociálne služby. Študenti sa učia vnímať rôznorodosť a zároveň komplexnosť’ sociálnych problémov na rozličných úrovniach výkonu sociálnej práce v praxi najmä identifikáciou systémových súvislostí teórie sociálnej práce a sociálnej politiky v domácom i zahraničnom kontexte. Študenti sa učia kriticky myslieť, sú podnecovaní k rozvoju analytického myslenia a porozumenia podstate vzniku, priebehu a dôsledkov problémov jednotlivcov, skupín a komunít resp. spoločnosti. Študijný program si kladie za cieľ teoreticky i prakticky pripraviť študenta na realizáciu zložitých riešení, učí ho používať moderné metódy, techniky a prostriedky pri riešení problémov sociálnych klientov. Už počas štúdia sa študenti stávajú odborníkmi v oblasti sociálneho plánovania, poradenstva, supervízie, sociálneho manažmentu i ďalšieho vzdelávania. Štúdium využíva prevažne prezenčnú formu s doplnkami e-learnigových foriem vzdelávania.
Absolvent sociálnej práce má možnosť uplatnenia sa na trhu práce ako sociálny pracovník so spôsobilosťou na pôsobenie v sociálnej oblasti v rámci verejnej i štátnej správy, ako aj tretieho sektora.
Študijný odbor: | Zdravotnícke vedy |
Forma štúdia: | denná / externá |
Dĺžka štúdia: | 3 roky / 3 roky |
Garant: | prof. MUDr. Vladimír Černý, PhD., FCCM |
Získaný titul: | Bakalár (Bc.) |
Pracovisko: | Katedra klinických disciplín a urgentnej medicíny |
Informácie: | Poď k nám študovať urgentnú zdravotnú starostlivosť |
Absolvent študijného odboru Urgentná zdravotná starostlivosť je schopný poskytovať prednemocničnú starostlivosť osobe v ohrození zdravia a života, poskytovať ošetrovateľskú starostlivosť pacientovi pri sekundárnych transportoch a poskytovať intenzívnu starostlivosť o kritického pacienta v posádke mobilnej intenzívnej jednotky. Je schopný sledovať nové poznatky v rýchlo sa rozvíjajúcich disciplínach urgentná medicína, urgentná zdravotná starostlivosť, intenzívna medicína, medicína katastrof. Má dobré praktické skúsenosti z terénnych a laboratórnych cvičení, ktoré môže vhodne využiť v praxi. Profesionálna príprava je založená na výsledkoch vedy a výskumu. Obsahom vzdelávacieho procesu sú poznatky získané v teoretických predmetoch: humanitných, medicínskych a špecifických predmetoch urgentnej zdravotnej starostlivosti. Praktické zručnosti študent získava počas laboratórnych cvičení v odborných učebniach, kde si osvojuje základné postupy a techniky pri ošetrovaní pacienta. Získané návyky si upevňuje počas praktickej výučby pod dozorom v zdravotníckom zariadení, v záchrannej zdravotnej službe a na operačnom stredisku ZZS. Špecifické poznatky a zručnosti z činnosti ostatných zložiek integrovaného systému získava počas výcvikových kurzov zameraných na problematiku vodnej záchrannej služby, horskej záchrannej služby v zimnom a letnom teréne. S problematikou vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby a hasičského a záchranného zboru, kontrolného chemického laboratória sa študent oboznámi počas exkurzie.
• Zdravotnícky záchranár ako vodič ambulancie a člen posádky ambulancie RZP a RLP/MIJ
• Zdravotnícky záchranár v ambulancii Hasičského a záchranného zboru
• Zdravotnícky záchranár v ambulancii Horskej záchrannej služby
• Zdravotnícky záchranár na oddelení urgentného príjmu alebo v príjmovej ambulancii zdravotníckeho zariadenia
• Operátor operačného strediska ZZS SR
• Zdravotnícky záchranár vo vojenskom zdravotníctve
Študijný odbor: | Sociálna práca |
Forma štúdia: | denná / externá |
Dĺžka štúdia: | 3 roky / 3 roky |
Garant: | prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD. |
Získaný titul: | Bakalár (Bc.) |
Pracovisko: | Katedra sociálnej práce a sociálnych vied |
Informácie: | Poď k nám študovať sociálnu prácu |
Sociálna práca je moderná dynamická veda, ktorá aktuálne reaguje na podnety a potreby spoločnosti v oblasti sociálnej sféry. Paleta sociálnych problémov jednotlivcov je veľmi široká a preto je pre tento odbor charakteristický interdisciplinárny a integratívny prístup riešenia problémov. Študijný program Sociálna práca je koncipovaný tak, aby poskytol študujúcim odborné vedomosti, praktické zručnosti a kompetencie, ktoré ich predurčujú k výkonu priamej sociálnej práce s klientom v inštitúciách verejnej správy ako aj v organizáciách poskytujúcich sociálne služby. Obsahovo je program orientovaný najmä na sociálno-právne poradenstvo prvého kontaktu, sociálnu diagnostiku a tvorbu prognóz, sociálnu prevenciu, sociálno-právnu ochranu, depistáže a iné formy sociálnej pomoci, akými je napríklad krízová intervencia, terénna sociálna práca, resocializácia či koordinovanie a organizovanie sociálnych služieb. Štúdium sa realizuje prevažne prezenčnou formou, s postupným zavádzaním prvkov tzv. pružného vzdelávania resp. e-learning-u.
Absolventi sociálnej práce majú možnosť uplatnenia sa na trhu práce ako sociálni pracovníci so spôsobilosťou na pôsobenie v sociálnej oblasti v rámci štátnej správy, samosprávy ako aj tretieho sektora. Realizácia a presadenie sa absolventov sociálnej práce sa vzťahuje na päť kľúčových rezortov – ministerstvo školstva, ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny, ministerstvo vnútra, ministerstvo spravodlivosti a ministerstvo zdravotníctva.
Študijný odbor: | Ošetrovateľstvo |
Forma štúdia: | denná / externá |
Dĺžka štúdia: | 3 roky / 3 roky |
Garant: | doc. PhDr. Andrea Solgajová, PhD. |
Získaný titul: | Bakalár (Bc.) |
Pracovisko: | Katedra ošetrovateľstva |
Informácie: | Poď k nám študovať ošetrovateľstvo |
Ošetrovateľstvo je samostatný odbor, ktorého záujmom je osoba, rodina a komunita v zdraví a v chorobe. Ako vedný odbor integruje poznatky z iných odborov zaoberajúcich sa štúdiom človeka, spoločnosti a prostredia. Základné princípy študijného odboru vychádzajú zo širokého pochopenia významu práce sestier, ktoré sú najväčšou skupinou odborníkov zdravotnej starostlivosti a sú považované za kľúčové pri zaisťovaní reformných stratégií. Pripadá im významná úloha v súvislosti s humanizáciou starostlivosti o pacientov, čo svedčí o potrebe kvalitne pripravených sestier, dostatočne flexibilných, akceptujúcich zodpovednosť za svoju prácu a kompetentných pre prácu v multidisciplinárnych a multiprofesionálnych tímoch v nemocniciach, ambulanciách a komunitách. Študijný program Ošetrovateľstvo tvorí súbor predmetov, ktoré pozostávajú zo vzdelávacích činností, ktorými sú najmä prednášky, semináre, cvičenia a odborná prax – klinické cvičenia, súvislá odborná prax a letná prax. Ošetrovateľstvo patrí medzi päť regulovaných povolaní v oblasti zdravotníctva, ktoré boli vyhlásené Svetovou zdravotníckou organizáciou (SZO) – WHO v roku 1992.
Ošetrovateľstvo je múdrosť, láska a pomoc.
Absolventi štúdia sa uplatnia ako sestry bakalárky s príslušnou autonómiou v rozsahu komplexnosti riešenia ošetrovateľskej situácie v klinických a preventívnych odboroch zdravotníckej starostlivosti v ambulantnej, sekundárnej a terciárnej oblasti vrátane edukačnej činnosti v štátnej a neštátnej sfére.
Predmety, ktoré musíš absolvovať – povinné predmety
Všeobecná psychológia
Psychobiológia
Anglický jazyk pre psychológov I
Písanie odborného textu
Sociálno-psychologický výcvik I
Kognitívna psychológia
Metodológia v psychológii
Vývinová psychológia
Anglický jazyk pre psychológov II
Dejiny psychológie
Experimentálna psychológia
Psychológia osobnosti
Etika v psychológii a kritické myslenie
Sociálna psychológia
Teórie osobnosti
Sociálno-psychologický výcvik II
Poruchy psychického vývinu u detí a dospievajúcich
Štatistika v sociálnych vedách
Poradenská psychológia
Organizačná a pracovná psychológia
Základy klinickej psychológie
Teória psychodiagnostiky a psychometria
Seminár k záverečnej práci
Pedagogická a školská psychológia
Odborná prax
Psychológia zdravia
Predmety, z ktorých si vyberáš – povinne voliteľné
Psychológia látkových a nelátkových závislostí
Kapitoly z vývinovej psychológie
Psychológia sociálnych sietí
Metódy sociálnej psychológie
Sociálno-patologické javy na školách
Psychofyziologické metódy
Základy pedagogiky pre pomáhajúce profesie
Základy filozofie
Predmety, ktorými si dopĺňaš vedomosti a zručnosti, podľa vlastného záujmu – výberové predmety
Pozitívna psychológia
Zážitková skupina kariérové poradenstvo
Dištančné poradenstvo
Kultúrna a sociálna antropológia
Študijný plán študijného programu urgentná zdravotná starostlivosť pozostáva z týchto predmetov:
Povinné predmety:
Anatómia a fyziológia
Zdravotnícka biochémia, biofyzika a rádiológia
Mikrobiológia, epidemiológia a hygiena
Ošetrovateľské techniky
Profesijná komunikácia
Prvá pomoc
Etika a legislatíva
Odborný latinský jazyk
Pedagogika a sociológia
Farmakológia
Klinická propedeutika
Patologická anatómia a fyziológia
Techniky a postupy v urgentnej zdravotnej starostlivosti
Klinické cvičenia 1.
Súvislá odborná prax 1.
Letná prax 1.
Kurz vodnej záchrannej služby
Gynekológia a pôrodníctvo
Chirurgia a traumatológia
Neurológia a psychiatria
Pediatria
Vnútorné lekárstvo
Klinické cvičenia 2.
Súvislá odborná prax 2.
Kondičná príprava 3.
Zimný výcvikový kurz
Základy výskumu
Klinická farmakológia a toxikológia
Anestéziológia, intenzívna medicína a starostlivosť
Urgentná medicína a medicína katastrof 1.
Urgentná zdravotná starostlivosť 1.
Klinické cvičenia 3.
Súvislá odborná prax 3.
Letná prax 2.
Urgentná medicína a medicína katastrof 2.
Urgentná zdravotná starostlivosti 2.
Zdravotnícky a krízový manažment
Integrovaný záchranný systém a Radiačná ochrana
Klinické cvičenia 4.
Súvislá odborná prax 4.
Psychológia v urgentnej zdravotnej starostlivosti
Letný výcvikový kurz
Klinické cvičenia 5.
Súvislá odborná prax 5.
Počet kreditov za povinné predmety: 154 kreditov (1. semester 22 kreditov, 2. semester 31 kreditov, 3. semester 25 kreditov, 4. semester 28 kreditov, 5. semester 31 kreditov, 6. semester 17 kreditov)
Povinne voliteľné predmety:
Anglický jazyk 1
Anglický jazyk 2
Seminár k záverečnej práci
Akútna kardiológia prvého kontaktu 1.
Akútna kardiológia prvého kontaktu 2.
Kondičná príprava 1.
Kondičná príprava 2.
Kondičná príprava 4.
Kondičná príprava 5.
Počet kreditov za povinne voliteľné predmety: 14 kreditov; študent si vyberá z povinne voliteľných predmetov, spolu predmety za najmenej 10 kreditov za obdobie štúdia.
Výberové predmety:
Anglický jazyk 3
Anglický jazyk 4
Potreby pacienta pri akútnych stavoch
Počet kreditov za výberové predmety: 6 kreditov, povinné 0 kreditov.
Štátna skúška: 16 kreditov
Podmienkou riadneho ukončenia štúdia je získanie 180 kreditov v predpísanej skladbe študijného programu.
Profilové predmety sú vyznačené v študijnom pláne tučným písmom tzv. boldom. Všetky povinné predmety v študijnom pláne sú zároveň profilovými predmetmi.
Počet profilových predmetov: 44 + predmety štátnej skúšky
Počet ostatných predmetov: 12
Počet kreditov za profilové predmety: 154 + 10 kreditov za predmety štátnej skúšky
Počet kreditov za ostatné predmety: 20 (študent si vyberá z povinne voliteľných predmetov, spolu najmenej 10 kreditov za obdobie štúdia, z voliteľných predmetov študent nemusí získať žiadny kredit)
Zdravotnícky záchranár v rámci neodkladnej zdravotnej starostlivosti v záchrannej zdravotnej službe sa uplatní:
Teoretické vedomosti
Absolvent študijného programu Urgentná zdravotná starostlivosť vie:
Praktické schopnosti a zručnosti
Absolvent študijného programu Urgentná zdravotná starostlivosť je schopný:
Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent študijného programu Urgentná zdravotná starostlivosť má poznatky a praktické zručnosti z/zo:
„Štúdium sociálnej práce mi prináša nový rozmer v živote. Učím sa, ako pomáhať druhým ľuďom a to ma zároveň robí šťastnou.“ Klaudia, 3.ročník
„Zaujímavé štúdium, učia nás pedagógovia s praktickými skúsenosťami, ktorí nás podporujú aj v rôznych dobrovoľníckych aktivitách.“ Martina, 2.ročník
Predmety, ktoré musíš absolvovať – povinné predmety
Úvod do štúdia sociálnej práce
Písanie odborného textu
Odborná prax I. – exkurzia
Profesijná etika
Úvod do psychológie
Úvod do práva v kontexte ľudských práv
Dejiny sociálnej práce
Úvod do teórií sociálnej práce
Sociálna komunikácia a riešenie konfliktov
Výcvik sociálnych zručností
Sociálna psychológia
Sociálne zabezpečenie
Sociálna práca v teréne
Základy pedagogiky pre pomáhajúce profesie
Správne právo
Sociálna práca v kontexte sociálnych služieb
Odborná prax II.
Metódy sociálnej práce
Sociálne poradenstvo
Metodológia sociálnych vied
Odborná prax III.
Sociálna práca s vybranými cieľovými skupinami v kontexte rizikového správania
Výcvik profesionálnych zručností v procese práce s klientom
Inkluzívne prístupy v pomáhajúcich profesiách
Odborná prax IV.
Sociálna práca s rodinou
Rodinná politika a rodinné parvo
Sociálnoprávna ochrana detí a sociálna kuratela
Odborná prax V.
Predmety, z ktorých si vyberáš – povinne voliteľné
Základy ontogenetickej psychológie
Angličtina pre sociálnych pracovníkov
Sociálna práca v komunite
Penitenciárna a postpenitenciárna sociálna práca
Sociálna práca v školstve
Sociálna práca v neziskovom sektore
Rómsky jazyk 1
Krízová intervencia
Mediácia a probácia
Expresívne terapie
Psychoterapie v pomáhajúcich profesiách
Projektovanie v sociálnej práci
Sociálna práca s osobami so zdravotným znevýhodnením
Sociálna práca v oblasti zamestnanosti
Sociálna práca s obeťami násilia
Sociálna práca v marginalizovaných rómskych komunitách
Sociálna práca so seniormi
Metódy sociálnej práce s rodinami v období rozvodu a rozchodu
Sanácia dysfunkčných rodín
Predmety, ktorými si dopĺňaš vedomosti a zručnosti, podľa vlastného záujmu – výberové predmety
Občianske právo
Rómsky jazyk 2
Service learning 1 - služba v komunite
Service learning 2 - služba v komunite
Service learning 3 - služba v komunite
Antropologické východiská sociálnej práce
Základy filozofie
Štátna skúška
Bakalárska práca a jej obhajoba
„Sociálna práca nie je tak povolaním, je skôr poslaním v rámci profesionálnej pomoci ľuďom, ktorí sa ocitli na križovatkách života.“ prof. PhDr. Ján Gabura, Csc.
Čo ponúkame?
Dôvodov prečo si vybrať štúdium práve u nás je viacero:
So vzdelaním, ktoré získaš u nás sa môžeš zamestnať v ambulantnej a ústavnej zdravotnej starostlivosti, v štátnej a neštátnej sfére, v zariadeniach sociálnej starostlivosti napr.:
Teoretické vedomosti
Absolvent ošetrovateľstva:
Praktické schopnosti a zručnosti
Absolvent ošetrovateľstva nadobudne schopnosť:
Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti
Absolvent ošetrovateľstva dokáže:
Predmety, ktoré musíš absolvovať – povinné predmety
Ošetrovateľstvo
Zdravotnícka biochémia, biofyzika a rádiológia
Ošetrovateľské postupy a techniky
Psychológia a komunikácia v ošetrovateľstve
Profesijná etika a zdravotnícka legislatíva
Základy pedagogiky a sociológie pre ošetrovateľstvo
Anatómia a fyziológia
Mikrobiológia, epidemiológia a hygiena
Farmakológia
Základy administratívy a klasifikačné systémy v dokumentácii
Potreby pacientov a ošetrovateľský proces
Klinické cvičenia 1
Súvislá odborná prax 1
Letná prax 1
Patologická anatómia a fyziológia
Fyzikálne vyšetrenie a posudzovanie v ošetrovateľstve
Vnútorné lekárstvo, neurológia a ošetrovateľstvo
Chirurgia a ošetrovateľstvo
Pediatria a ošetrovateľstvo
Psychiatria a ošetrovateľstvo
Základy výskumu v ošetrovateľstve
Klinické cvičenia 2
Súvislá odborná prax 2
Preventívna medicína, zdravotná výchova a dietetika
Komunitné ošetrovateľstvo
Klinické cvičenia 3
Súvislá odborná prax 3
Letná prax 2
Prvá pomoc
Gynekológia a ošetrovateľstvo
Onkológia a ošetrovateľstvo
Geriatria a ošetrovateľstvo
Klinické cvičenia 4
Súvislá odborná prax 4
Klinické cvičenia 5
Rehabilitácia v ošetrovateľstve
Predmety, z ktorých si vyberáš – povinne voliteľné
Transkultúrne ošetrovateľstvo
Anglický jazyk 1
Anglický jazyk 2
Ošetrovateľstvo v anesteziológii a intentzívnej starostlivosti
Sociálno-psychologický výcvik pre ošetrovateľskú prax
Teórie a modely v ošetrovateľstve
Manažment v ošetrovateľstve
Predmety, ktorými si dopĺňaš vedomosti a zručnosti, podľa vlastného záujmu – výberové predmety
Ošetrovateľstvo založené na dôkazoch
Anglický jazyk 3
Bazálna stimulácia a kinestetika
Anglický jazyk 4
Ošetrovanie rán
Charakteristika vzdelávacieho procesu
Učebné materiály
Vyučujúci
Prostredie
Finančná podpora pri štúdiu
Štúdium v zahraničí
Študenti
... najlepšie je byť jedným z nich
Staneš sa žiadaným v praxi, pretože...
Čo ponúkame...
Získaš...
Navyše...
V oblasti ošetrovateľstva a urgentnej zdravotnej starostlivosti sa výskum zaoberá:
V oblasti psychológie sa výskum zaoberá:
V oblasti sociálnej práce sa výskum zaoberá:
Implementácia ošetrovateľských intervencií do multimediálnych technológií v príprave sestier 2
KEGA 022UKF-4/2020
Zodpovedný riešiteľ: doc. PhDr. Alexandra Archalousová, PhD.
Doba riešenia: 05/2020-12/2022
Pridelené finančné prostriedky za obdobie 2021-2022: 48 017 €
Anotácia: Projekt nadväzuje na ukončený projekt 018UKF-4/2016 úspešne riešený v rokoch 2016-18, ktorý zahájil využitie validovaných ošetrovateľských intervencií ako multimediálnych informačných technológií v pregraduálnej príprave sestier na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Projekt otvára originálne využitie medzinárodných štandardizovaných technológií v oblasti klasifikačných systémov ošetrovateľských intervencií Nursing Interventions Classification (ďalej len NIC) v nadväznosti na klasifikačné systémy North American Nursing Diagnoses Association (ďalej len NANDA) a Nursing Outcomes Classification (ďalej len NOC). Je ďalšou inováciou a internacionalizáciou obsahu odbornej teoretickej a praktickej prípravy sestier prostredníctvom využitia efektívnych výukových, učebných a hodnotiacich stratégií v súlade so zásadami vzdelávania dospelých. Realizácia bude prebiehať prostredníctvom aktívneho vyhľadávania najnovších informácií vo vzťahu k ošetrovateľským intervenciám NIC, ich validácii v klinickej praxi, analýzy a usporiadaní výsledkov výskumu smerujúcich k výstupným kompetenciám zo študijného programu sestier.
VEGA 1/0868/21: Využitie vybraných prvkov systémového prístupu v kontexte profesionálnych rodín
Zodpovedný riešiteľ: doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.
Spoluriešitelia: prof. PhDr. Ján Gabura, CSc., prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD., prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD., Mgr. Gabriela Šeboková, PhD., Mgr. Nina Jašeková, PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.
Doba realizácie: 1/2021 - 12/2023
Pridelené finančné prostriedky za obdobie 2021-2022: 10 518 €
Anotácia: Výskum je zameraný na analyzovanie fungovania vybraných prvkov rodinného systému profesionálnych rodín. Výskumnú vzorku budú tvoriť profesionálni rodičia, ich životní partneri, ich biologické deti a deti umiestnené v profesionálnych rodinách. Pre zber dát bude využitý sebavýpoveďový dotazník, analýza dát bude kvantitatívna. Vnímanie fungovania rodinného systému v oblastiach ako komunikácia, kohézia, adaptabilita a spokojnosť s rodinným fungovaním bude porovnávané medzi výberovými súbormi profesionálnych rodičov, životných partnerov, biologických detí a detí umiestnených v profesionálnych rodinách. Vnímanie fungovania vybraných prvkov rodinného systému bude tiež porovnávané vzhľadom na vybrané sociodemografické charakteristiky profesionálnych rodín. Výsledky výskumu prispejú k spoznaniu fungovania rodinného systému profesionálnych rodín a následnej aplikácii systémového prístupu v intervenciách sociálneho pracovníka pri práci s touto cieľovou skupinou.
VEGA 1/0886/21: Nerovnosti vo vzdelávaní a vzdelávacie ambície rómskych detí
Zodpovedný riešiteľ: doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.
Spoluriešitelia z UKF: doc. PhDr. Rastislav Rosinský , PhD, Mgr. Erik Šatar, Mgr. Zuzana Havírová
Doba realizácie: 1/2021 - 12/2024
Pridelené finančné prostriedky za obdobie 2021-2022: 14 280 €
Anotácia: Výskum vzdelávacích ambícií rómskych detí z chudobných a vylúčených komunít.
VEGA 1/0534/22: Psychometrické vlastnosti a validita Skríningu psychomotorického vývinu (S-PMV) ako metódy monitoringu na včasné odhalenie vývinových ťažkostí u detí
Zodpovedný riešiteľ: doc. PhDr. Marta Popelková, PhD. PhDr.
Spoluriešitelia: Mgr. PaedDr. Erika Jurišová, PhD., prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD., doc. PhDr. PaedDr. Marta Zaťková, PhD., prof. PhDr. Tomáš Urbánek, PhD., PaedDr. Martina Romanová, PhD., Mgr. Lucia Ráczová, Mgr. Laura Filipčíková
Doba realizácie: 1/2022 - 12/2024
Pridelené finančné prostriedky: 2022 – 8 734 €
Anotácia: Cieľom predkladaného projektu je poskytnúť poznatky o psychometrických vlastnostiach a validite S-PMV pre 2.-11. preventívnu prehliadku a vymedziť cutt-off skóre, ktoré by umožnilo stanoviť odchýlky od fyziologickej normy s aplikáciou do pediatrickej praxe. Zámerom projektu je porovnať výsledky vyššie uvedených analýz na rozšírenom, reprezentatívnom súbore detí (s predpokladaným počtom 5 000 a viac detí) pre celý set S-PMV pre 2.-11. preventívnu prehliadku s normami vypracovanými na pilotnom súbore slovenských detí (n = 2 710) v roku 2012/2013. Pre vývinový skríning S-PMV11 je cieľom projektu validačná štúdia kovariujúcich premenných: vek (klinický súbor prematúrnych detí), pohlavie, osoba posudzovateľa vývinu (matka, otec, obaja rodiča, iná osoba), overenie kriteriálnej validity výsledkov S-PMV11 a posúdením vývinu a) metodikou „zlatého štandardu“ Bayley Scales of Infant and Toddler Development III., b) klinickým posúdením pediatrom dieťaťa.
VEGA 1/0777/22: Individuálne a kolektívne zmocnenie obyvateľstva marginalizovaných sídiel v oblasti terénnej a komunitnej sociálnej práce
Zodpovedný riešiteľ: prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.
Spoluriešitelia: PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.
Doba realizácie: 1/2022 - 12/2024
Pridelené finančné prostriedky: 2022 – 5 060 €
Anotácia: Projekt sa zameriava na skúsenosti prijímateľov a poskytovateľov sociálnych služieb so zmocnením (klientov a sociálnych pracovníkov). Empowerment/Zmocnenie sa v projekte definuje ako prístup, pri ktorom sociálny pracovník nerieši nepriaznivú sociálnu situáciu klienta sám, ale za jeho aktívnej účasti, a tak predchádza diskriminácii a prispieva k egalitárstvu klienta s majoritnou skupinou v spoločnosti. „Ak je sociálna spravodlivosť dušou sociálnej práce, tak empowerment (zmocnenie) je jej srdcom“ (DuBois a Miley 2011) . Hlavným cieľom projektu preto je: * preskúmať koncept zmocnenia v komunitnej práci s marginalizovanými skupinami a zraniteľnými skupinami obyvateľstva v SR a v medzinárodnom porovnaní Pre tieto oblasti formulujeme nasledovné výskumné otázky a čiastkové ciele: * Aké informácie majú sociálni pracovníci, sociálne pracovníčky o koncepte zmocnenia? * Aké praktické skúsenosti majú sociálni pracovníci, pracovníčky s konceptom zmocnenia pri spolupráci s klientom z marginalizovaných skupín? * Aké informácie majú prijímatelia/prijímateľky sociálnych služieb (pozn. Zákon o sociálnych službách č.448/2008 definuje sociálnu službu aj ako zachovanie, obnovu alebo rozvoj fyzickej osoby viesť samostatný život a podporu jej začlenenia sa do spoločnosti) o možnosti spolurozhodovania? * Aké skúsenosti so spoluúčasťou majú prijímatelia/prijímateľky sociálnych služieb? Medzinárodnú komparáciu plánujeme uskutočniť zameraním sa na dve cieľové skupiny výskumu. Jednou sú klienti, obyvatelia sociálne vylúčených spoločenstiev; utečenci so zdravotným postihnutím (Česká republika, Nórsko); utečenci (Nemecko, Švédsko) a ich skúsenosti s konceptom. Druhú skupinu tvoria terénni sociálni pracovníci/poskytovatelia sociálnych služieb, manažéri a pracovníci neziskových organizácií a ich pohľad na danú problematiku. Ambíciou výskumného tímu je pre aplikačnú prax terénnej a komunitnej sociálnej práce vytvoriť manuál s presným metodickým postupom práce v oblasti individuálneho a kolektívneho zmocnenia.
Analýza bariér prístupu k pracovným príležitostiam pre marginalizované skupiny obyvateľstva: Vybrané regióny Slovenska v sociálno - ekonomickej, geografickej a sociálno - antropologickej perspektívy
APVV-17-0141
Zodpovedný riešiteľ: doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.
Doba riešenia: 8/2018 - 6/2022
Pridelené finančné prostriedky k za obdobie rokov 2018-2022: 65 618,- €
Anotácia projektu: Hlavným cieľom projektu je definovať kauzalitu na medzi priestorovou lokalizáciou vrátane podmienok infraštruktúry osídlení marginalizovaných rómskych komunít a priestorovou lokalizáciou pracovných príležitostí. Špecifickým cieľom projektu je identifikovať: i) podmienky v segmente marginalizovanej rómskej populácie vo vybraných troch územiach v znevýhodnených regiónoch vrátane kvalifikačného profilu; ii) lokalizáciu a štruktúru disponibilných pracovných príležitostí v tých istých územiach. Súčasťou výstupov projektu je návrh opatrení pre podporu prístupu marginalizovaných skupín v znevýhodnených regiónoch k trhu práce. Čiastkové ciele projektu sú nasledovné: -analyzovať životné podmienky znevýhodnenej rómskej populácie vo vybraných územiach v znevýhodnených regiónoch, vrátane kvalifikačného profilu, -analyzovať lokalizáciu a typológiu pracovných príležitostí vo vybraných územiach v znevýhodnených regiónoch, - identifikovať geografickú dostupnosť pracovných príležitostí pre marginalizované skupiny obyvateľov vo vybraných územiach v znevýhodnených regiónoch (vrátane dopravnej dostupnosti, modality dopravy, dopravných podmienok, časovej náročnosti, a pod.), -identifikovať kvalifikačnú charakteristiku týchto pracovných príležitostí, -identifikovať sociálne siete marginalizovanej populácie vo vybraných územiach v znevýhodnených regiónoch, ktoré môžu facilitovať alebo brániť prístupu k trhu práce. Projekt naplní uvedené ciele prostredníctvom využitia kvantitatívnych a kvalitatívnych metód, ktorých kombinácia umožní zachytenie spektra dimenzií odlúčenosti marginalizovaných skupín od pracovného trhu. Cieľovými územiami výskumu budú tri prirodzené spádové oblasti okolo troch okresných miest v Košickom a Prešovskom kraji, ktoré budú identifikované v prvej fáze projektu.
Jazykové a komunikačné problémy na Slovensku a ich manažment
APVV-17-0254
Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Milan Samko, PhD.
Doba riešenia: 8/2018 - 7/2022
Pridelené finančné prostriedky k za obdobie rokov 2018-2022: 13 012,- €
Anotácia projektu: Plánovaný projekt je zameraný na odkrývanie rôznych typov jazykových a iných – s nimi súvisiacich komunikačných – problémov, ktorým čelia individuálni hovoriaci i celé rečové komunity na Slovensku, so špeciálnym zreteľom na slovenskú ako väčšinovú komunitu, ďalej na maďarskú a rómsku ako menšinové, ale početnejšie komunity, napokon na karpatskonemeckú komunitu ako malú komunitu. V rámci slovenskej komunity sa plánujú skúmať najmä problémy používania spisovnej slovenčiny a nárečí, ďalej jazykové problémy týkajúce sa výučby slovenského jazyka, a to ako vo väčšinovej, tak aj v menšinových komunitách. V prípade menšinových komunít je zámerom skúmať rozličné druhy jazykových a komunikačných problémov a navrhovať spôsoby ich riešenia. Súčasťou predkladaného projektu sú aj teoretické a metodologické otázky skúmania a riešenia jazykových problémov v ich ideologickej podmienenosti, vychádzajúce najmä z teórie jazykového manažmentu a z ďalších teórií problémového manažmentu.
Program Erasmus+ ponúka množstvo príležitostí v Európe v oblasti vzdelávania, odbornej prípravy, mládeže a športu. Program disponuje unifikovanou štruktúrou pozostávajúcou z troch „kľúčových akcií“, alebo oblastí. Kľúčová akcia 1 (Vzdelávacia mobilita jednotlivcov), Kľúčová akcia 2 (Spolupráca v oblasti inovácií a výmena osvedčených postupov), Kľúčová akcia 3 (Podpora reformy politiky)
Kľúčová akcia 2 (Spolupráca v oblasti inovácií a výmena osvedčených postupov)
Projekty financované v rámci kľúčovej aktivity 2:
A new agenda for nurse educator education in Europe
ERASMUS + KA 203-B6EB2CF6
Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Dana Zrubcová, PhD.
Doba riešenia: 9/2020 - 8/2023
Pridelené finančné prostriedky za obdobie rokov 2020-2022: 21 908,- €
Anotácia: The aim of this project is to develop and promote nurse educators’ and educator candidates’ academic health pedagogical education and training to meet and adapt the global health needs to their teaching and utilize the digital technology in their teaching by organizing common education to them and evaluate the impact of this education on educators’ competence.International cooperation: University of Turku, University of Eastern Finland, Kuopio, Finland; Humboldt-Universität, Berlin, Germany; Unviersity of Malta; Unviersity of Edinburgh, Scotland; Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona, Spain
Roma - Narrowing the Gap and Aiding Integration
ERASMUS+ 2019-1 -KA201-061564
Zodpovedný riešiteľ: PhDr. Miroslava Čerešníková, PhD.
Doba riešenia: 9/2019 - 8/2021
Pridelené finančné prostriedky za obdobie rokov 2019-2022: 6 645,80 €
Anotácia: Tento projekt sa zameriava na výmenu osvedčených postupov a spoluprácu s cieľom zlepšiť integráciu a úspech rómskych študentov vo Veľkej Británii, Španielsku a na Slovensku. Podľa výsledkov predchádzajúceho projektu ERASMUS+ Práva Rómov, len málo rómskych študentov pokračuje v ďalšom a vyššom vzdelávaní. Tento stav je spôsobený čiastočne diskrimináciou a nedostatočnými ašpiráciami Rómov. Cieľom tohto projektu je spojiť organizácie, ktoré pracujú na zlepšení výsledkov a ašpirácií Rómov na rôznych stupňoch vzdelávania a v rôznych kontextoch, aby sa mohli učiť jeden od druhého o iniciatívach, ktoré fungujú, a tiež o zlepšení poskytovania služieb v každej participujúcej krajine. Do riešenia projektu je zapojená Akadémia kráľovnej Kataríny (UK), Ústav romologických štúdií FSVaZ UKF (SK) a CampusRom (E).
Rada študentov FSVaZ 2022/2023
Predsedníčka: Bc. Viktória Olšanská
Psychológia
1. ročník Barbara Farangóová
2. ročník Dominika Dobišová (členka predsedníctva)
3. ročník Rebeka Čusová
1.ročník mgr. Bc. Viktória Olšanská
2. ročník mgr. Bc. Karin Struhárová
PhD. Mgr. Laura Filipčíková
Sociálna práca
1. ročník Simona Čerečiová
2. ročník Bianka Michalovičová
3. ročník Rebeka Povodová
1. ročník mgr. Bc. Viktória Zupková (členka predsedníctva)
2. ročník mgr.: Bc. Lucia Rendeková
Ošetrovateľstvo
1. ročník Radoslava Zacharová (členka predsedníctva)
2. ročník Vanessa Černáková
3. ročník Natália Krajčíková
Urgentná zdravotná starostlivosť
1. ročník Daniel Pastorek (člen predsedníctva)
Študijný odbor: | 32. Psychológia |
Forma štúdia: | denná / externá |
Dĺžka štúdia: | 3 roky (denná forma) / 4 roky (externá forma) |
Garant: | prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD. |
Získaný titul: | Philosophiae doctor (PhD.) |
Pracovisko: | Katedra psychologických vied |
Teoretické poznatky absolventa doktorandského stupňa v odbore psychológia: Nosné témy študijného odboru sú viazané na psychológiu ako vedu všeobecne, osobitne na pedagogickú, poradenskú a školskú psychológiu ako samostatné disciplíny. Študijné témy predstavujú aktuálne trendy v psychológii, s dôrazom na poradenskú, školskú, a pedagogickú psychológiu (aktuálne otázky pedagogickej, poradenskej a školskej psychológie, identifikácia rizikových činiteľov porúch zdravia a salutogénnych činiteľov podporujúcich zdravie naprieč jednotlivými vývinovými obdobiami, aktuálne preventívne a intervenčné programy v priereze celoživotného vzdelávania a vzhľadom na hodnotenie ich účinnosti, poznatky o aktuálnych poradenských a psychoterapeutických modeloch, psychologických smeroch, psychologickej metodológie, a štatistiky).
Praktické zručnosti absolventa doktorandského stupňa v odbore psychológia: Tvorivá činnosť v oblasti vedy je zameraná na prípravu a realizáciu komplexnejšieho výskumného projektu, adekvátneho výberu výskumných metód a výskumného súboru a dizajnovania výskumu, zhromaždenia a spracovania údajov kvantitatívnej a kvalitatívnej povahy. Súčasťou tvorivej činnosti je tiež prehĺbenie poznatkov pre psychologickú analýzu, syntézu, interpretáciu, zovšeobecnenie, na základe ktorých sa formulujú závery a návrhy odporúčaní pre konkrétne oblasti života, s akcentom na osobnostný vývin jednotlivca v školskom, rodinnom, partnerskom, manželskom a profesijnom prostredí. Absolvent získa schopnosť analyzovať a syntetizovať vedecko-výskumné údaje získané kvantitatívnymi a kvalitatívnymi postupmi, orientuje sa v inovatívnych metódach vzdelávania zameraných na študenta s akcentom na rozvoj autonómie a podporu kritického myslenia.
Doplňujúce poznatky a zručnosti absolventa doktorandského stupňa v odbore psychológia zahŕňajú okrem prehĺbenia poznatkov z histórie a trendov súčasného rozvoja študijného odboru psychológia s dôrazom na oblasť pedagogickej, poradenskej a školskej psychológie, prepojenie výskumu s využiteľnosťou výsledkov v praxi, etickú a spoločenskú stránku vedeckej práce, prípravu vedeckých a odborných publikácií, prinášajúcich nové odborno-vedecké psychologické poznatky s odporúčaniami pre spoločenskú prax, rozvoj kompetencie ako vzdelávať budúcich psychológov, implementáciu informačno-komunikačných technológií do vyučovacieho procesu, didaktické a psychologické aspekty e-vzdelávania.
Absolvent doktorandského študijného programu sa orientuje v najnovších poznatkoch a trendoch rozvoja, ktoré prináša vedecký výskum a prax v danej oblasti. Je spôsobilý tieto poznatky so znalosťou relevantnej teórie kriticky posudzovať a dokáže samostatne projektovať a realizovať vlastnú výskumnú činnosť samostatne aj v tíme. Ovláda metodológiu psychologického skúmania a použitia moderných štatistických postupov analýzy dát. Výsledky výskumu príslušnej oblasti je schopný aplikovať v psychologickej praxi. Vedomosti a zručnosti absolventa v danom odbore predstavujú európsky štandard začínajúceho vedeckého pracovníka. Uplatnenie nachádza nielen vo vedeckom výskume, ale aj v pedagogickej práci, v národných a nadnárodných inštitúciách.
Svoje uplatnenie môžu nájsť na pracovno-funkčných miestach s aplikačným využitím do rôznych oblastí s rešpektovaním usmernení a v súlade so zákonom 199/1994 Z.z. Zákon o psychologickej činnosti a Slovenskej komore psychológov. Absolventi doktorandského študijného programu Psychológia pôsobia prevažne v oblasti vysokého školstva, vedy a výskumu, kde pôsobia na pozíciách, pre ktoré je minimálnou podmienkou pre výkon pracovnej činnosti vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa v odbore Psychológia. Pôsobia tiež potenciálne na všetkých pozíciách ako absolventi 2. stupňa štúdia VŠ štúdia v odbore psychológia. Ďalšie uplatnenie môžu získať v súlade so špecializačným a atestačným vzdelaním na pozícii psychológa prípadne psychoterapeuta v súlade s platnou legislatívou.
Študijný odbor: | 33. Sociálna práca |
Forma štúdia: | denná / externá |
Dĺžka štúdia: | 3 roky (denná forma) / 4 roky (externá forma) |
Garant: | prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD. |
Získaný titul: | Philosophiae doctor (PhD.) |
Pracovisko: | Katedra sociálnej práce a sociálnych vied |
Absolvent má ucelený súbor vedomostí a efektívne sa orientuje v teórii a metodológii vedy, v moderných teoretických konceptoch sociálnej práce vrátane teórií sociálneho vylúčenia a v oblasti nových trendov sociálnej politiky. Vie aktívne a samostatne získavať nové vedomosti, kriticky hodnotiť vývoj teórií a prístupov súvisiacich s odborom vo svete a aplikovať získané vedomosti pre svoju prácu a rozvoj odboru sociálna práca. Disponuje nezávislým a kritickým myslením, ktoré dokáže aplikovať v rámci výskumnej práce. Vie formulovať tému výskumu a dominantnú teóriu o ktorú sa bude opierať, zvoliť optimálnu metódu jej spracovania, akceptuje etické požiadavky a pravidlá výskumu a publikovania, dokáže v odbornej diskusii interpretovať svoje vedecké výstupy a hľadať možnosti ich uplatnenia v praxi. Absolvent porozumie a dokáže integrovať znalosti z filozofie, sociológie, práva, psychológie, psychoterapie do rôznych prístupov v sociálnej práci, dokáže identifikovať jednotlivé teoretické koncepty poradenstva a supervízie. Ovláda teoretické koncepcie moci a vie aplikovať kritické myslenie v problematike moci v pomáhajúcich profesiách, je pripravený uplatniť interkultúrne koncepty vo svojej vedeckej, výskumnej i praktickej práci. Absolvent nadobudne predpoklady pre vedeckú prácu v odbore Sociálna práca a v niektorých príbuzných odboroch, dokáže formulovať hypotézy a stratégie pre výskum a rozvoj v rámci odboru.
Absolventi spĺňajú kvalifikačný predpoklad na výkon odbornej činnosti sociálnej práce (Zákon o sociálnej práci 219/2014 Z.z., § 5, ods. 1, písm. b), vo všetkých existujúcich oblastiach praxe, napr. v oblasti sociálnych služieb, sociálneho poradenstva, v oblasti posudkovej činnosti, sociálno-právnej ochrany a sociálnej kurately, v oblasti zamestnanosti, atď.
Absolventi nadobudnú predpoklady pre vedeckú prácu v odbore Sociálna práca a v niektorých príbuzných odboroch. Môžu sa uplatniť na univerzitách ako odborní asistenti, na postdoktorandských pozíciách, tiež vo vedeckých inštitúciách, ktoré takýmito pozíciami disponujú.
Absolventi majú predpoklady uplatniť v praxi vedecké metódy výskumu v rámci odboru a konkrétnych paradigiem sociálnej práce.
S orientáciou na koncept sociálnej inklúzie sa môžu uplatniť v rôznych výskumných tímoch národných aj medzinárodných (napr. v národných projektoch implementujúcich inkluzívne prístupy, na Úrade splnomocnenca vlády SR pre rómske komunity, Úrade splnomocnenca vlády SR pre národnostné menšiny, atď.). Tiež ako výskumní pracovníci ministerstiev alebo ďalších štátnych inštitúcií – napr. v rámci výskumných inštitútov Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR SR), Implementačnej agentúry MPSVR SR.
click the button English below
Staneš sa žiadaným v praxi, pretože...
Čo ponúkame...
Získaš...
Navyše...
Viac informácií o prijímačkách nájdete tu!
U nás dostaneš všetko čo potrebuješ…
A toto musíš tiež vedieť…
Navyše….
Viac informácií o prijímačkách nájdete tu!
Študijné poradkyne/ študijní poradcovia v akademickom roku 2021/2022
Ošetrovateľstvo
1. ročník denné – PhDr. Miroslava Líšková, PhD.
2. ročník denné – PhDr. Zuzana Spáčilová, PhD.
3. ročník denné – PhDr. Ľubica Poledníková, PhD.
1. ročník externé – PhDr. Alica Slamková, PhD.
2. ročník externé – PhDr. Jozefína Mesárošová, PhD.
Urgentná zdravotná starostlivosť
3. ročník denné – PhDr. Monika Mankovecká, PhD.
Sociálna práca
1. ročník denné, externé – PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.
2. ročník denné, externé – prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.
3. ročník denné, externé – doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.
4. ročník externé – Mgr. Miloš Candrák, PhD.
Aplikovaná sociálna práca
1. ročník denné, externé Mgr. – Mgr. Miloš Candrák, PhD.
2. ročník denné, externé Mgr. – prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.
Psychológia
Bakalárske štúdium:
1. ročník denné Bc. – Mgr. Jana Uhláriková, PhD.
2. ročník denné Bc. – Mgr. Miriama Hudáková, PhD.
3. ročník denné Bc. – PaedDr. Erika Jurišová, PhD.
Magisterské štúdium:
1. ročník denné Mgr. – PaedDr. Martina Romanová, PhD.
2. ročník denné Mgr. – Mgr. Katarína Baňasová, PhD
Študijné poradkyne/ študijní poradcovia v akademickom roku 2021/2022
Ošetrovateľstvo
1. ročník denné – PhDr. Miroslava Líšková, PhD.
2. ročník denné – PhDr. Zuzana Spáčilová, PhD.
3. ročník denné – PhDr. Ľubica Poledníková, PhD.
1. ročník externé – PhDr. Alica Slamková, PhD.
2. ročník externé – PhDr. Jozefína Mesárošová, PhD.
Urgentná zdravotná starostlivosť
3. ročník denné – PhDr. Monika Mankovecká, PhD.
Sociálna práca
1. ročník denné, externé – PhDr. Katarína Minarovičová, PhD.
2. ročník denné, externé – prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.
3. ročník denné, externé – doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.
4. ročník externé – Mgr. Miloš Candrák, PhD.
Aplikovaná sociálna práca
1. ročník denné, externé Mgr. – Mgr. Miloš Candrák, PhD.
2. ročník denné, externé Mgr. – prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.
Psychológia
Bakalárske štúdium:
1. ročník denné Bc. – Mgr. Jana Uhláriková, PhD.
2. ročník denné Bc. – Mgr. Miriama Hudáková, PhD.
3. ročník denné Bc. – PaedDr. Erika Jurišová, PhD.
Magisterské štúdium:
1. ročník denné Mgr. – PaedDr. Martina Romanová, PhD.
2. ročník denné Mgr. – Mgr. Katarína Baňasová, PhD
Deň otvorených dverí UKF sa tento rok koná netradične vo virtuálnom priestore. Jeho súčasťou je aj online DOD na FSVaZ. Pripravili sme pre Vás podnetný program, veľa stretnutí s pedagógmi, študentami a aj našimi absolventami.
Čo ponúkame?
Čo môžeš získať?
V čom sme výnimoční?
Ešte niečo navyše?
Viac informácií o prijímačkách nájdete tu!
Kde dokážeš využiť svoje vzdelanie?
Ako bakalár:
staneš sa asistentom sociálnej práce a môžeš sa uchádzať o všetky pracovné pozície určené výkon tohto povolania
Ako magister:
staneš sa sociálnym pracovníkom podľa Zákona o sociálnej práci a môžeš sa uchádzať o všetky pracovné pozície určené pre výkon tohto povolania
Kde sa uplatníš?
Čo sa u nás naučíš?
Ako byť dobrým poradcom a pomáhajúcim profesionálom. Na základe sebapoznania sa naučíš ako poznávať iných. Získaš najnovšie poznatky o oblasti sociálnych služieb, sociálnej práce a poradenstva. Základy príbuzných odborov – psychológie, pedagogiky, sociológie, sociálnej politiky. Zručnosti potrebné pre prax – metódy práce s klientom sociálnych služieb, poradenské metódy, zručnosti potrebné pre plánovanie a manažovanie sociálnych služieb.
Študijný odbor: | Sociálna práca |
Forma štúdia: | denná |
Dĺžka štúdia: | 3 roky |
Garant: |
doc. PaedDr. PhDr. Lýdia Lehoczká, PhD.
|
Získaný titul: | Bakalár (Bc.) |
Pracovisko: | Ústav romologických štúdií |
Informácie: | Poď k nám študovať Sociálne služby a poradenstvo |
Absolvent bakalárskeho štúdia získa vedomosti, zručnosti aj praktické skúsenosti z teórie a praxe sociálnych služieb a poradenstva. Má znalosti z príbuzných disciplín (sociálna práca, pedagogika, psychológia, sociológia a iné), ktoré mu dávajú dobrý základ pre prácu s cieľovými skupinami sociálnych služieb a poradenstva (napr. nezamestnaní, osoby bez domova, osoby závislé od drog, seniori, deti a mládež, rodiny s problémami a iné). Disponuje špecializovanými vedomosťami pre prácu s Rómami.
Absolvent má širokú možnosť uplatnenia sa na trhu práce – v oblasti sociálnych služieb a poradenstva ako odborný pracovník v rámci štátnej správy, samosprávy, ale aj na úrovni samosprávnych krajov a tretieho sektora v neziskových organizáciách, občianskych združeniach, nadáciách, ktoré prevádzkujú sociálne programy alebo v zariadeniach sociálnych služieb a organizáciách zameraných na obhajobu práv a oprávnených záujmov rôznych cieľových skupín. Môže pracovať ako sociálny poradca na úrovni základného sociálneho poradenstva alebo ako odborný pracovník v sociálnych službách v rôznych organizáciách, inštitúciách, úradoch a zariadeniach (napr. v domovoch sociálnych služieb, v zariadeniach pre seniorov, v denných centrách a stacionároch, v inštitúciách azylového typu, v sociálno-terapeutických centrách a iných), ako odborník pre prácu s deťmi a mládežou a s dospelými v rámci preventívnych aktivít, ale napr. aj v personálnych agentúrach a všade tam, kde sú potrebné poradenské služby. Zvláda realizáciu a organizovanie rozličných druhov a foriem sociálnych služieb, voľnočasových aktivít a činnostných terapií.
Dekan Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva UKF v Nitre vyhlasuje dodatočné prijímacie konanie na študijné programy v dennej a v externej forme štúdia s termínom podania prihlášky od 15. júna do 15. augusta 2020 v nasledovnom rozsahu :
Študijný odbor: Sociálna práca
Študijné programy:
Študijný odbor: Ošetrovateľstvo
Študijný program:
Uchádzač o bakalárske študijné programy uskutočňované v dennej forme si podáva elektronickú prihlášku kompletne vyplnenú - aj prospech podľa koncoročného vysvedčenia v jednotlivých ročníkoch strednej školy a k prihláške doloží:
Najneskôr v deň zápisu uchádzač doloží :
Študijný odbor: Sociálna práca
Študijný program:
Uchádzač o bakalársky študijný program uskutočňovaný v externej forme si podáva elektronickú prihlášku kompletne vyplnenú - aj prospech podľa koncoročného vysvedčenia v jednotlivých ročníkoch strednej školy a k prihláške doloží:
Najneskôr v deň zápisu uchádzač doloží :
Študijný odbor: Sociálna práca
Študijné programy:
Študijný odbor: Sociálna práca
Študijné programy:
Prijímacie konanie je proces umožňujúci uchádzačovi o vysokoškolské štúdium, ktorý spĺňa podmienky prijatia na štúdium, stať sa študentom na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa.
Prijímacie konanie sa začína doručením prihlášky uchádzača o štúdium.
Univerzita preferuje prihlasovanie študentov formou elektronickej prihlášky. Uchádzač môže podať viac prihlášok na rôzne študijné programy, na jednej prihláške uvedie iba jeden študijný program. V prihláške uvádza uchádzač všetky požadované informácie podľa požiadaviek fakulty, na ktorú podáva prihlášku.
Prijímacie konanie je spoplatnené. Potvrdenie o úhrade poplatku priloží uchádzač k prihláške.
Prijatý uchádzač potvrdzuje svoj záujem zapísať sa na štúdium prostredníctvom elektronickej návratky. Elektronická návratka slúži aj ako žiadosť o pridelenie ubytovania v študentských domovoch.
Uchádzačom so špecifickými vzdelávacími potrebami odporúčame kontaktovať Študentské centrum UKF.
Študijný odbor: | Sociálna práca |
Forma štúdia: | denná |
Dĺžka štúdia: | 2 roky |
Garant: |
prof. PhDr. René Lužica, ArtD.
|
Získaný titul: | Magister (Mgr.) |
Pracovisko: | Ústav romologických štúdií |
Informácie: | Poď k nám študovať sociálne služby a poradenstvo |
Absolvent magisterského štúdia je spôsobilý pracovať v širokej oblasti verejnej i súkromnej sféry. Disponuje vedomosťami, zručnosťami a praktickými skúsenosťami, ktoré ho predurčujú pre prácu v sociálnych službách a poradenstve. Ovláda teoretické východiská sociálnych služieb a poradenstva, ale aj príbuzných odborov (sociálnej práce, sociálnej politiky a iných), orientuje sa v oblasti sociálneho zabezpečenia, má znalosti o právnych predpisoch v sociálno-politickej oblasti. Ovláda a vie aplikovať v praxi metódy sociálnych služieb a poradenstva, dokáže pracovať s rôznymi cieľovými skupinami sociálnych služieb a poradenstva. Disponuje manažérskymi zručnosťami v oblasti poskytovania sociálnych služieb, je pripravený plánovať, zriaďovať a koordinovať sociálne služby, tvoriť a realizovať projekty v tejto oblasti, pôsobiť v pozícii odborného garanta manažéra vzdelávacích, rekvalifikačných kurzov a projektov v sociálnej oblasti.
Absolvent magisterského štúdia má širokú možnosť uplatnenia sa na trhu práce v oblasti sociálnych služieb a poradenstva v rámci štátnej správy, samosprávy, súkromného a mimovládneho sektora. Môže využiť všetky pracovné príležitosti, ktoré prax ponúka absolventom bakalárskeho štúdia a navyše pôsobiť ako špecializovaný sociálny poradca v rôznych oblastiach (napr. rodinného poradenstva, zamestnanosti, rizikových sociálnych javov, sociálnoekonomických problémov, atď.) a ako odborný pracovník v sociálnych službách, tak ako ich vymedzuje príslušná legislatíva (napr. zariadenia pre seniorov, domovy sociálnych služieb, denné stacionáre a iné). Je schopný riadiť a pracovať v odborných tímoch, riadiť organizácie sociálnych služieb a podieľať sa na tvorbe koncepcií rozvoja sociálnych služieb.
Navštivte náš web: http://www.pp.fsvaz.ukf.sk/
Predmety, ktoré musíš absolvovať – povinné predmety
Základy všeobecnej psychológie
Základy pedagogiky pre pomáhajúce profesie
Sociálna komunikácia
Vybrané koncepcie sociálnej práce a sociálnych služieb
Úvod do práva
Krízová intervencia
Terénna sociálna práca
Teória a filozofia výchovy
Sociálna pedagogika pre pomáhajúce profesie
Kultúra národnostných menšín
Základy sociálnej psychológie
Právo sociálneho zabezpečenia
Kultúrna a sociálna antropológia
Sociológia výchovy
Odborná prax
Občianske a rodinné právo
Profesijná etika
Masmediálna komunikácia
Špeciálna pedagogika pre pomáhajúce profesie
Komunitné sociálne a misijné služby
Metodológia spoločenskovedných výskumov
Odborná prax
Multikultúrna výchova
Rodinná výchova
Poradenstvo v sociálnych službách
Predmety, z ktorých si vyberáš – povinne voliteľné
Biodromálne špecifiká klientov sociálnych služieb
Voľnočasové aktivity v marginalizovaných komunitách
Rodová rovnosť na Slovensku
Teória a prax sociálnych služieb
Rómska literatúra a literatúra s rómskou tematikou
Resocializačné programy v sociálnych službách
Základy rómskeho jazyka
Rómsky jazyk I.
Dejiny Rómov
Sociokultúrne špecifiká Rómov
Rómsky jazyk II.
Metódy sociálnej práce v sociálnych službách
Zážitkové aktivity pre prácu so skupinou
Práca s rómskym dieťaťom v pomáhajúcich profesiách
Predmety, ktorými si dopĺňaš vedomosti a zručnosti, podľa vlastného záujmu – výberové predmety
Základy metód poradenskej/psychoterapeutickej praxe
Výchova k zdraviu
Základy poradenskej psychológie
„Štúdium na Ústave romologických štúdií splnilo svoj účel v oblasti prípravy na zamestnanie a to najmä v špecializácii, ktorú do dnešných dní využívam v praxi. Práve v dôsledku dobre nastaveného pomeru teórie a praxe získaných v rámci štúdia, som sa takmer ihneď po ukončení vysokej školy zamestnal na sociálnom odbore mestského úradu v Žiline... Počas štúdia na vysokej škole som spoznal, okrem svojej manželky, aj veľa skvelých ľudí, pedagógov a priateľov, s ktorými dodnes udržujem priateľský i pracovný kontakt.“
Martin Brňák riaditeľ územného spolku Slovenského červeného kríža
„Asi to bude znieť čudne, ale konečne som sa naučila rómsky nielen rozumieť, ale aj hovoriť. Spoznala som krásu sociálno-psychologických výcvikov, ktoré využívam doteraz počas skoro každého tréningu. Naučila som sa veriť svojej intuícii a hľadať podstatu v myšlienkach. Želala by som Ústavu romologických štúdií veľa takých prednášajúcich, ktorí okrem teórie vedia poskytovať priestor študentom na vlastné názory. Takých, ktorí vedia vťahovať ľudí do riešenia. Ja som takých prednášajúcich zažila. Som vďačná za ich prístup, otvorenosť a vzbudenie chute robiť seminárky preto, lebo sú dôležité pre mňa.“
Janette Motlová (Maziniová) lektorka a riaditeľka Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie
„Dodnes s radosťou spomínam na krásne študentské časy, úžasných pedagógov i spolužiakov, s ktorými sa v súčasnosti kontaktujeme aj ako kolegovia z rôznych oblastí sociálnej práce, pomáhame si a radíme. To najdôležitejšie, čo mi štúdium dalo boli neoceniteľné praktické skúsenosti získavané v rôznych lokalitách Slovenskej a Českej republiky, s ktorými som sa ihneď po ukončení VŠ zamestnala.“
Zuzana Brňáková, sociálna pracovníčka
Štúdium na ÚRŠ bolo pre mňa od prvého dna, až po chvíľu, kedy sme so spolužiakmi písali na chodník pred školou veľké MGR obdobím, na ktoré často a s úsmevom spomínam. Spoznala som úžasných ľudí medzi spolužiakmi, ale aj medzi pedagógmi, ktorí dbali na naše vedomosti a praktické skúsenosti, z ktorých čerpám ešte aj dnes. PS: Keď som na výberovom konaní povedala, aký odbor som vyštudovala bolo super sledovať, ako všetkým padli sánky...:) a miesto bolo moje...:)
Katka Padová, sociálna pedagogička
Charakteristika vzdelávacieho procesu
Učebné materiály
Vyučujúci
Prostredie
Finančná podpora pri štúdiu
Štúdium v zahraničí
Študenti
... najlepšie je byť jedným z nich
„Katedra psychologických vied je v moderných priestoroch, vybavená adekvátnym zariadením, čo na mňa hneď v prvom ročníku zapôsobilo. Na štúdium sa mi veľmi páči, že forma vyučovania je moderná, vyučujúci nám dávajú priestor na rozvíjanie. Veľkým pozitívom na našej katedre sú zážitkové skupiny z rôznych psychologických smerov, ktoré si môžeme zažiť. Oceňujem aj príklady z psychologickej praxe, z ktorých si vždy odnesiem najviac.“
Silvia
„Mne sa u nás páčia semináre, kde môžeme vypracovať práce, ktoré potom prezentujeme a diskutujeme o nich. Pedagógovia sú akceptujúci a môžeme vyjadriť v diskusii svoj názor. Tiež oceňujem exkurzie do špecializovaných zariadení, ktoré môžeme zažiť počas štúdia.“
Natália
„Mne sa na štúdiu páči odborný a hlavne ľudský prístup pedagógov. Vždy sa podelia o svoje praktické skúsenosti a poradia.“
Anna
Počas bakalárskeho stupňa:
Počas magisterského stupňa:
A napokon počas doktorandského štúdia:
Publikácie sú jedným z hlavných výstupov výskumnej, vývojovej a ďalšej tvorivej činnosti. Na evidenciu publikačnej činnosti slúži knižničná informačná databáza (http://kis.ukf.sk), ktorá umožňuje efektívne vyhľadávanie a triedenie publikačnej činnosti zamestnancov a doktorandov univerzity.
• Katalóg publikačnej činnosti
V prípade potreby možete nastaviť pripojenie k wifi sieti manuálne, postup je v priložených návodoch:
Parkovacie karty sú nevyhnutné pre parkovanie osobných automobilov zamestnancov a študentov v okolí objektov univerzity. Viac informácií o ich vydaní a emisii nájdete v článku Parkovacie preukazy.
Univerzitná knižnica Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre poskytuje študentom univerzity všestranné knižnično-informačné služby. Univerzitná knižnica sídli V Areáli UKF Zobor na Dražovskej ceste.
Všeobecné informácie:
Webové sídlo Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre je vytvorené s ohľadom na maximálnu prístupnosť a spĺňa všetky základné štandardy prístupnosti pre informačné systémy verejnej správy určené na základe Zákona č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy, jeho noviel a Výnosu o štandardoch pre ISVS č. 55/2014 Z. z. o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy.
Štruktúra obsahu portálu je vytvorená v XHTML 1.0 Transitional a CSS 3.0. Portál vyhovuje požiadavkám Blind Friendly - WCAG 2.0 (Level AA).
Žiadosť o výpis výsledkov štúdia
Žiadosť o zapísanie alebo odobratie predmetu
Žiadosť o odpustenie, zníženie alebo odloženie termínu splatnosti školného
Žiadosť - špecifické potreby študenta
Žiadosť o zmenu osobných údajov
Žiadosť o zaevidovanie mobility
Žiadosť o vyslanie na mobilitu
Žiadosť o uznanie kreditov z mobility
Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Kraskova 1, 949 01, Nitra
Študijné oddelenie
tel: +421 37 6408 757